Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آتش‌سوزی 2 مخزن در ترمینال زنجان خبر داد و
گفت: آتش‌نشانان ایستگاه 3 و 4 آتش‌نشانی موفق به مهار این آتش شدند.

مجید امیرفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شب گذشته دو مخزن از مخازن ترمینال زنجان دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه 6 نفر از نیروهای آتش‌نشانی با تجهیزات و ماشین‌آلات در کمترین زمان در محل حاضر شدند، اضافه کرد: نیروها از ایستگاه‌های 3 و 4 به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مخازنی که دچار آتش‌سوزی شده بودند خالی بودند، اما چون بدنه آنها پوششی از عایق ایزوگامی داشت، دچار حریق شده بودند.

امیرفضلی با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق در این محل در عرض 30 دقیقه انجام شد، اضافه کرد: البته هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست و در دست بررسی از سوی کارشناسان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در ادامه درباره خطر نگهداری مواد الکلی در خودرو با توجه به افزایش استفاده از این مواد با شیوع کرونا هشدار داد و گفت: با گرم‌تر شدن هوا خطر نگهداری از این مواد در خودرو‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه الکل قدرت انفجار زیادی ندارد، اما در شرایط خاص باعث آتش‌سوزی می‌شود، اما اگر الکل در فضای بسته‌ای مثل خودرو زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد، سرعت تبخیرش افزایش پیدا می‌کند و ترکیب قابل اشتعالی را ایجاد می‌کند، در این شرایط اگر از منبعی حرارتی مثل فندک و کبریت استفاده شود بخار الکل موجب وقوع حریق می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان بیان کرد: در شرایطی که مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل داخل خودرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند، شیشه‌ها مثل ذره‌بین عمل می‌کنند و حرارت را چندین برابر افزایش می‌دهند، پس خطر این دسته از آتش سوزی‌ها وجود دارد.

وی تأکید کرد: شهروندان مواد ضدعفونی کننده را تا حد امکان در داخل خودرو‌ها رها نکنند، همچنین همان طور که پیش از این هشدار داده بودیم نباید این مواد در دسترس کودکان قرار داده شوند و زمانی که شهروندان قصد دارند دست‌های خود و سطوح داخل خودرو را ضدعفونی کنند بهتر است پنجره‌ها باز باشند یا در صورت امکان این اقدام را خارج از فضای خودرو انجام دهند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی زنجان پناهی آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری

یک انبار نگهداری اسپری رنگ و لوازم آرایشی و بهداشتی در محله سیزده آبان شهرری در خیابان شهید رجایی عصر امروز دچار حریق گسترده شد.

با حضور و تلاش عوامل آتش‌نشانی و انتظامی، دقایقی پیش آتش مهار شد و این حادثه مصدوم جانی نداشت و علت حادثه از سوی کارشناسان بررسی و اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد