Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@12:45:17 GMT

◄ نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی برگزار شد.

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۱۳۵۵

◄ نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی برگزار شد.

تین نیوز

نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی با رعایت پروتکل های بهداشتی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته با موضوع تحلیل حمل ریلی کانتینر در بند شهید رجایی، به ریاست مدیرعامل راه آهن حمل و نقل انجام شد.

در آغاز دبیر کارگروه، به تحلیل و بررسی آمارهای حمل و نقل از بند شهید رجایی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید امینی پس از اشاره به بازدیدهای انجام شده از شهر صنعتی کاوه، پیشگامان کویر یزد، مرکز لجستیک قم و کاسپین گفت: در این بررسی ها تلاش می شود که عملکرد حوزه ریلی فارغ از سنگ اندازی های دیگر سازمان ها بررسی شود.

دبیر کارگروه بیان کرد: از ظرفیت بنادر به قدر کافی بهره برداری نمیشود. از ده درصد سهمی که در حمل و نقل به بنادر وابسته می باشد؛ 50 الی 60 درصد آن سهم بندر شهید رجایی است.

وی به بررسی آماری تناژ بندر و حمل ریلی، عملکرد کانتینری بر مبنای TEU و تناژ، حمل ریلی کانتینر مناطق مختلف از بندر و بعلکس، ظرفیت محوطه ریلی در بندر شهید رجایی و واگن های حمل کانتینر پرداخت و سه اقدام عاجل را برای بهبود شرایط عنوان کرد: 1- اقتصادی کردن حمل ریلی کانتینر که با بهبود سیکل ماهانه به رضایت مشتری و صرفه اقتصادی مالکان می انجامد.

2- استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان که با استفاده از واگن های TEU4 انجام شود.

3- استقرار نرم افزار و بهبود اتوماتیک شدن حمل و نقل در بندر شهید رجایی.

در ادامه به بررسی عملکردها و وظایف کارگروه پرداخته شد. در این بخش مسائلی از جمله هماهنگی بخش های مختلف برای بهبود عملکرد ریلی و جاده ای در کنار یکدیگر و درآمدهای بخش ریلی مطرح شد.

حمل و نقل ترکیبی یکی دیگر از مباحثی بود که در این نشست به بررسی آن پرداخته شد. رئیس کارگروه، عبادالله فروزش در این باره گفت: حمل و نقل ترکیبی می تواند بهره وری حمل و نقل ریلی را افزایش دهد.

جواد صادقی مجد، مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک نیز بیان کرد: هزینه های حوزه ریلی از درآمد آن بیشتر است که این کارگروه باید بتواند به بحث حمل و نقل چندوجهی و افزایش درآمدها ورود کند تا بتوانیم در بخش هایی که حمل و نقل ریلی امکان پذیر نیست از جاده ای استفاده کنیم.

صدیق پور افزود: در حمل و نقل ترکیبی باید همه ی بخش ها در نظر گرفته شود. باید مسائلی مانند گمرک یا سیر و حرکت که موجب سنگ اندازی در بهبود این وضعیت می شوند را حل کرد.

محمدعلی زارع نیز با ابراز نارضایتی درباره زیرساخت های این حوزه از چانه زنی هایی که در بحث تعرفه ها و کاهش سوددهی اتفاق می افتد گفت.

در پایان درباره خسارت در تاخیر یا دموتاژ، نامشخص بودن حدود وظایف و مسئولیت های راه آهن و شرکت های ترکیبی نیز صحبت هایی مطرح شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انجمن صنفی شرکت های ریلی حمل و نقل ترکیبی شهید رجایی حمل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در یکصد و دومین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستاوردهای سفر به استان خوزستان، اظهار کرد: نتایج این سفرها رضایتمندی مردم و حل معضلات ثبتی چندین ساله است.

وی بر فعال‌سازی کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی تاکید کرد و گفت: با فعال‌سازی کمیسیون ملی در کنار کمیته‌های حل معضلات ثبتی استان‌ها و ارائه فهرست معضلات مطرح شده در این کمیته‌ها به رؤسای کل دادگستری‌ها می‌توان از تمام ظرفیت‌های استانی از جمله نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تعامل با استانداران و رؤسای کل دادگستری بهره‌مند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه ضمن بررسی عملکرد ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر از میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی و تشکیل ۷ کارگروه ویژه برای راهبری این واحدها در بازه زمانی معین در فروردین ماه سال جاری، افزود: با نتایج حاصل از بررسی عملکردی کارگروه‌ها طی این بازه زمانی چند روزه برخی واحدها جهش قابل ملاحظه‌ای داشتند و ۷۴ واحد ثبتی با عملکرد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نیز نیازمند تعامل و جدیت بیشتر در کار هستند.

وی با بیان اینکه صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز رقم خورد، تصریح کرد: در استان سمنان با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری متعدد، امید داریم صدور اسناد اعیانی در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در این استان را نیز داشته باشیم.

بابایی در انتها خطاب به مدیران کل استانی، گفت: از برگزاری جلسات غیرضروری خودداری کرده و در راستای دستیابی به اهداف متعالی سازمان ثبت گام بردارید.

صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۷ کارگروه تخصصی شامل ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی از ۹ استان، گفت: در بازه زمانی ۶ روزه تا اوایل اردیبهشت ماه عملکرد ۷ کارگروه بررسی شد.

وی در ادامه از برگزاری همایش بررسی عملکرد ۷۴ واحد ثبتی که عملکردی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند، در روز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

هاشمی معاون توسعه فن‌آوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت نیز بر تعامل معاونان و مدیران کل ستادی و استانی با حوزه فناوری تاکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ انتظار تعامل بیشتر با حوزه فناوری را داریم.

در پایان با ابلاغ رحمت‌اله اکرمی رئیس خزانه‌داری کل کشور، محمدکریم کشاورز به عنوان ذیحساب و مدیر کل امور مالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی شد.

کد خبر 6088014

دیگر خبرها

  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان