Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس خیابانی گفت: باید صادرات با کشورهای همسایه تقویت بشود و توسعه یابد و در این مسیر استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان دارای اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشکر از مردم شریف استان سیستان و بلوچستان برای مهمان نوازی در این سفر بیان کرد: از مدیران استانی، نماینده مردم در مجلس و استاندار سیستان و بلوچستان که واقعاً خستگی‌ناپذیر هستند و به عنوان یک مدیر جهادی مسائل این خط را همواره با جدیت پیگیری می‌کند، صمیمانه تشکر دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یکی از بزرگ‌ترین اولویتها برای جهش تولید را استفاده از ظرفیت‌های خالی دانست و بیان کرد: ظرفیت‌های خالی در استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار در حوزه های صنعتی و معدنی و تجاری فوق العاده بالا می باشد.

سرپرست وزارت صمت اضافه کرد: در این سفر و همچنین در جلسه کارگروه اقتصادی که برگزار شد، مسائل و موضوعات مهم و اصلی استان مورد بررسی، تفاهم و تصویب قرار گرفت.

مدرس خیابانی گفت: نقطه عطف مصوبات این سفر، موضوع اجرای فاز دوم طرح بافت بلوچ بوده است و طرح بافندگی و تولید پارچه برای تکمیل زنجیره بوده است.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: همچنین احداث مخازن روغن در بندر چابهار در راستای ایجاد ظرفیت برای تخلیه کشتی های حامل روغن نیز از توافقات مهم دیگر در این سفر بود.

مدرس خیابانی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی تایر زابل نیز در این سفر مورد تصویب قرار گرفت، البته این کار زمانبری هست و تلاش می کنیم که با مشارکت بخش خصوصی این پروژه را انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه استفاده از گذرگاه های مرزی می‌تواند این استان را متحول کند، گفت: از مرز ریمدان که در مصوبه هیئت دولت نیز به عنوان یک مرز رسمی از آن یاد می‌شود، باید استفاده بیشتری شود و برای استفاده بیشتر از این مرز تلاش خواهیم کرد.

سرپرست وزارت صمت گفت: در شرایط تحریمی استفاده از مرزهای مشترک با دیگر کشورهای همسایه بزرگترین فرصت است که باید این ظرفیت مهم مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

 مدرس خیابانی بیان کرد: باید صادرات با کشورهای همسایه تقویت بشود و توسعه یابد و در این مسیر استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان دارای اهمیت است.

وی گفت: توافقنامه‌ای در حوزه اکتشافات معدنی، توسعه معادن و راه اندازی معادن کوچک نیز در استان سیستان و بلوچستان میان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و سازمان اکتشافات معدنی منعقد شد.

سرپرست وزارت صمت در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این توافقات تحولات چشمگیری در منطقه ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان سرپرست وزارت صمت مدرس خیابانی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 84 هزار و 539 تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان سیستان و بلوچستان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات 39 هزار و 225 تن کالاهای شامل برنج، موز و  کنجد و بیش‌ از 44 هزار و 198 تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی  و سایر خشکبار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان کل ترانزیت محصولات کشاورزی در  یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را 1116 تن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار