Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:12:16 GMT

تولید نسل جدید باطری ۹۰ درصد ارزانتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۱۸۹۷

تولید نسل جدید باطری ۹۰ درصد ارزانتر می‌شود

یک شرکت APB Corp برای طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ایمنی را بالا می برد، حمایت مالی گروهی از شرکتهای ژاپنی را جلب کرد.

به گزارش ایسنا، این باطری یک ماده رزین را جایگزین قطعات پیچیده باطری مانند الکترودهای فلزی و الکترولیتهای مایع می کند و شبیه تولید انبوه فولاد به جای فرآیند تولید پیچیده ای است که در حال حاضر در ساخت باطریهای لیتیوم یونی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرآیند پیچیده مستلزم اتاقهای پاک پرهزینه ای است که تنها شماری از بازیگران بزرگ صنعت از عهده تامین هزینه آن برمی آیند.

بعلاوه این باطری مبتنی بر رزین حتی زمانی که سوراخ شود، در برابر آتش سوزی مقاوم خواهد بود. مسئله ایمنی در برابر آتش گرفتن سالهاست که دامن گیر باطریهای لیتیوم یونی بوده و چند مورد مشکل آتش گرفتن باطری توجهات عمومی را به خود جلب کرده است. یک مورد این آتش سوزیها مربوط به باطریهای لیتیوم یونی کامیون فدکس در سال ۲۰۱۶ بود که کامیون و محتویات آن را به طور کامل از بین برد و به کاستیهای ایمنی نسبت داده شد که مدلهای باطریهای لیتیوم یونی با تولید اندک را مستلزم پشت سر گذاشتن تستهای مشابه مدلهای باطری تولید انبوه نکرده بود.

اتفاق دیگری که توجهات بیشتری را جلب کرد، آتش گرفتن باطری خودروی تسلا بود که آگاهی بیشتری را نسبت به ایمنی باطری برانگیخت.

طراحی باطری دو قطبی شرکت APB Corp مانع از محدودیتهای نیروی رایج خواهد شد که در باطریهای لیتیوم یونی مشاهده می شود و عامل داغی بیش از حد این باطریها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هیدکی هوری، موسس شرکت APB Corp تاکنون حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده که برای راه اندازی یک کارخانه تولید انبوه در ژاپن کافی است. تولید از سال میلادی آینده آغاز می شود و تا سال ۲۰۲۳ به ظرفیت یک گیگاوات در ساعت خواهد رسید.

در حالی که این باطری مشکل ایمنی و هزینه بالای تولید مشابه باطریهای لیتیوم یونی را ندارد اما ماده رزین آن رسانایی کمتری داشته و در نتیجه گنجایش شارژ آن کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باطری خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • داداش کلاه یادت نره 
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل