Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:21:08 GMT

چین به تحریم‌های آمریکا واکنش متقابل نشان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۲۰۸۸

چین به تحریم‌های آمریکا واکنش متقابل نشان می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه بعضی مقامات منطقه سین کیانگ، اقدام متقابل انجام خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد، پکن اقدام متقابل علیه سازمان ها و افراد آمریکایی اتخاذ خواهد کرد که رفتار مداخله جویانه در رابطه با منطقه «سین کیانگ» دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضع چین پس از آن اتخاذ می شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام 4 نفر از مقامات ارشد و همچنین اداره امنیت عمومی منطقه خودمختار سین‌کیانگ چین به فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌شمار می‌رود، افزوده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود دلیل اضافه شدن نام این مقامات و نیز اداره امنیت عمومی منطقه خودمختار سین‌کیانگ چین به فهرست اشخاص تحت تحریم اوفک را «نقض حقوق بشر» عنوان کرده است.

روز سه‌شنبه نیز مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آنچه نقض حقوق بشر توسط دولت چین در مناطق تبت خوانده بود، اعلام کرد که آمریکا محدودیتهایی برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال خواهد کرد. علت این مسئله نیز از سوی پامپئو محدودیتهای اعمال‌شده مسافرتی چین به این منطقه برای دیپلماتها، خبرنگاران و توریستهای آمریکایی اعلام شده است.

طی ماه‌های اخیر تنش میان آمریکا و چین به‌دلایل مختلف ــ از جمله مسئله هنگ‌کنگ و اتهامات آمریکا علیه چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا ــ افزایش یافته است و آمریکا به‌بهانه‌های مختلف فشارهای خود بر پکن را شدت بخشیده است.

مقامات چینی بارها تأکید کرده‌اند که به آمریکا اجازه دخالت در امور داخلی خود را نخواهند داد.

برگزاری کنکور چین در دوران کرونا+فیلم3 پیشنهاد چین برای عادی شدن روابط با آمریکاوزارت خارجه چین: نیروهای مرزی چین و هند از خط مقدم عقب نشستندآمریکا یک نهاد و 4 مقام چینی را تحریم کرد


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور آمریکا کشور چین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور آمریکا کشور چین اخبار آمریکا اخبار چین سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، براساس دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این رزمایش با هدف حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیتی روسیه و در واکنش به اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه صورت خواهد گرفت.

درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی بیشتر بخوانید

هرچند در این بیانیه نام مقامات مورد نظر روسیه یاد نشده اما مسکو به دفعات تاکید کرده که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال مداخله مستقیم پاریس در جنگ اوکراین، به شدت خطرناک است.

روسیه تاکید دارد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با حمایت از اوکراین با ده‌ها میلیون دلار سلاح، جهان را در آستانه رویارویی قدرت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه این است که کشورهای هسته‌ای به طور معمول تسلیحات اتمی خود را با برگزاری رزمایش وارسی می‌کنند اما به ندرت با انتشار بیانیه‌ای علنی، چنین رزمایش‌هایی را به تهدیدهای «مشخصی» پیوند می‌دهند.

کد خبر 6098099

دیگر خبرها

  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس