Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی از نقض حقوق بشر گسترده پیامد اجرای طرح‌های اتحادیه اروپا برای بازگرداندن مهاجران به کشورهای مبداء خبر می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، نتایج یک بررسی که با همکاری موسسه بین المللی مدیکو و سازمان خیریه "نام برای جهان" انجام گرفته است نشان می دهد که برنامه های بازگشت اتحادیه اروپا برای مهاجران منجر به نقض حقوق بشر شدید در مرزهای خارجی و کشورهای ترانزیتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو سازمان اعلام کردند که گزارش هایی مبنی بر نقض آشکار حقوق بشر پیامد برنامه های بازگشت مهاجران از طرف اتحادیه اروپا وجود دارد.

در بررسی این دو نهاد کمکی آمده است که برنامه های اتحادیه اروپا در این راستا اغلب به صورت غیر داوطلبانه برگزار می شود و بعضا این اقدامات فشار روانی بالا و در مواردی همچنین فشارهای جسمی بر مهاجران وارد می کند.

موسسه اروپایی: بروکسل وحشیانه قواعد خود در برخورد با پناهندگان را نقض می‌کندآلمان: رفتارهای کنونی با پناهندگان در خور اتحادیه اروپا نیستافزایش فشارهای مقامات پاکستانی برای اخراج اجباری پناهندگان افغانپاکستان: روند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد

بر اساس این بررسی، اتحادیه اروپا سال هاست که کنترل های مرزی برای مقابله با مهاجران را در دستور کار قرار داده و بر بازگشت داوطلبانه مهاجران به مناطق ترانزیتی و مبداء تاکید دارد. با این همه هنگام اجرای برنامه های بازگشت نقض قابل توجهی در اصول بشر دوستانه و حقوق بشر دیده می شود، به عنوان مثال مشارکت در این طرح اروپایی به هیچ عنوان و بر خلاف آنچه سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) ادعا می کند که اتحادیه اروپا یک برنامه بازگشت انسان دوستانه در لیبی را در دستور کار قرار داده داوطلبانه نیست.

نویسندگان در این تحقیق از مهاجرانی از کشورهای لیبی، نیجریه و مالی و همچنین نمایندگانی از سازمان بین المللی مهاجرت، سازمان های غیر دولتی، نهادهای ملی دولتی، آژانس های توسعه اروپایی و آژانس پناهندگان سازمان ملل سوالتی را پرسیده اند.

یکی از کارشناسان سازمان نان برای جهان گفته است: ما خواستار یک تغییر رویکرد اساسی و تغییر مسیر در سیاست مهاجرت و پناهندگی اتحادیه اروپا هستیم. به گفته وی اولویت اتحادیه اروپا باید حقوق مهاجران و حمایت آن ها در برابر استثمار و شکنجه باشد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا بیشتر بخوانید... موسسه اروپایی: بروکسل وحشیانه قواعد خود در برخورد با پناهندگان را نقض می‌کند آلمان: رفتارهای کنونی با پناهندگان در خور اتحادیه اروپا نیست پاکستان: روند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس اتحادیه اروپا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است