Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیچ‌وتاب وعده وعیدهای دولت در مدیریت بازار و جلوگیری از گرانی‌های افسارگسیخته باید یادی کنیم از ناظرانی که وظیفه آن‌ها نظارت بر بازار است، اما عملاً نه برخوردی با گرانی در بازار دارند و نه نظارتی در کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اصغر لطیفی در یادداشتی نوشت: در پیچ‌وتاب وعده وعیدهای دولت در مدیریت بازار و جلوگیری از گرانی‌های افسارگسیخته باید یادی کنیم از ناظرانی که وظیفه آن‌ها نظارت بر بازار است، اما عملاً نه برخوردی با گرانی در بازار دارند و نه نظارتی در کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند با نظریه‌ای که سوپرمن دولت، اسحاق خان جهانگیری درگذشته نسبت به نظارت بازار مبنی بر (نظارت بر بازار و قیمت‌ها اولاً خلاف منویات اقتصاد است و ثانیاً چندان در توان دولت هم نیست) داشته‌اند باید به اصل مشکلات و گرانی‌های امروز که ریشه در تفکر (رها کردن اقتصاد) لیبرال سرمایه‌داری دارد، پی برد.

بازاری که اگر همچنان تصمیمات و نظارت دولت در بازار لمس نشود ممکن است به فتنه اقتصادی و منجر به آشوب شود!

اقدامی که اگر دولت هرچه سریع‌تر نتایج آن را پیش روی مردم نگذارد؛ در تمام رخدادهای سوء آینده مسئول خواهد بود.

لیکن گام دوم مطالبه را باید قبل از آنکه اتفاقی رخ دهد، از مجلس با نظارت دقیق بر دولت اعم از رفتارهای مدیریتی و بعد دیگر ارائه قانون متناسب اقتصادی و نظارتی در صورت عدم رعایت دولت در وظائف محوله و ورود بیش‌ازپیش دستگاه قضایی در رفتارهای بعضاً عامدانه مدیریتی جست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: یادداشت گرانی افسارگسیخته دولت اقتصاد قیمت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

وی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

علم الهدی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

کد خبر 6092055

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت