Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان از ارسال دو محموله کمک‌های دارویی و پزشکی از عمان به کشورمان و تسهیل سفر ایرانیان و اتباع بحرینی با مساعدت مقامات عمانی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی ضمن قدردانی از مساعدت‌های سلطان و دولت عمان، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و کشورهای منطقه می‌بایست از این روابط بسیار صمیمی و پایدار الگو بگیرند و براساس آن عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهدای دو محموله کمک‌های دارویی و بهداشتی و پزشکی به ایران از سوی عمان، اظهار داشت: علیرغم اینکه این کشور درگیر مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است، دومین محموله شامل بیش از 40 تن کمک‌های پزشکی و بهداشتی از جمله 5 تن دارو برای کمک به بخش‌های دارویی تحویل نهادهای ایرانی دادند.

 شاهرودی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تلاش برای مقابله با آن، گفت: روابط عمیق تاریخی و دیرینه دولت و مردم ایران و عمان باعث شده است تا دو کشور در جهت مقابله با شیوع کرونا نیز همکاری‌های مختلفی داشته‌ باشند.

سفیر ایران افزود: مردم خیرخواه عمان و همچنین ایرانیان مقیم در این کشور برخی تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز برای کمک به بخش‌های درمانی و پزشکی از جمله 10 دستگاه ونتیلاتور و بیش از 300 هزار ماسک به ایران ارسال کردند.

نوری شاهرودی همچنین با تقدیر از همکاری دولت عمان، خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته دو محموله کمک‌های بهداشتی و پزشکی از سوی دولت عمان به جمهوری اسلامی ایران ارسال کردند که از نظر کمی و کیفی حجم بالایی داشته است.

سلطنت عمان همچنین در فروردین ماه نیز نخستین محموله اهدایی از اقلام دارویی و پزشکی و بهداشتی را به ایران ارسال کرده است.

براساس آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماران کووید 19 در این کشور تاکنون ٣٣٩٩ نفر بوده که 1068 نفر بهبود یافته و شمار قربانیان 17 نفر اعلام شده است. در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، عمان کمترین میزان مبتلایان به کرونا داشته است.

* همکاری و تقویت روابط دو کشور ایران و عمان

سفیر ایران در عمان به همکاری دولت عمان در تسهیل سفر اتباع ایرانی برای بازگشت به ایران و چند خط بندری مستقیم میان بنادر ایران و عمان اشاره کرد و گفت: برقراری یک سفر هوایی هفتگی میان شهرهای مسقط، شیراز و تهران برای بازگشت ایرانیان از عمان در شرایطی که فرودگاه تعطیل بوده و راه اندازی خط مستقیم بندری برای انتقال کالای مورد نیاز بازار عمان باعث رونق تجاری دو کشور شده است و ایران در این شرایط کرونایی جایگاه بالایی در بازار عمان کسب کرده است.

* مساعدت  عمان در تسهیل بازگشت اتباع بحرینی مانده در ایران به کشورشان  

نوری شاهرودی از تسهیل سفر اتباع بحرینی مانده در ایران برای سفر به کشورشان به دلیل شیوع کرونا و قطع پروازها  با هماهنگی عمان خبر داد و تاکید کرد: در این شرایط بیش از دو هزار نفر از زوار بحرینی مانده در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران با مساعدت مقام‌های عمانی به کشور خود بازگشتند.

انتهای پیام/

R36442/P/S8,90,95/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دو محموله کمک اتباع بحرینی دولت عمان تسهیل سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی