Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد حسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  افزود:برخی شاخص‌ها از جمله افزایش تعداد بستری‌ها نشان می‌دهد که در وضعیت اضطراری قرار داریم و روزانه حدود ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۱۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

او گفت:اگر ۲ هفته دست در دست هم دهیم و مسایل بهداشتی و دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم، وضعیت بهتری در دو ماه آینده در انتظارمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله استاندارد در اجتماعات را رعایت نکنیم، مرداد و شهریور ماه از نظر تعداد مبتلایان و بستری‌ها بدترین ماه‌های آذربایجان‌شرقی خواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: مردم تا حد امکان از رفتن به پارک‌ها و حضور در اجتماعات خودداری و فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

اوبا بیان اینکه با ارائه مواد ضدعفونی کننده و ماسک با قیمت مناسب به مردم موافق هستیم، گفت: وظیفه نظام اجرایی از جمله استانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت، نظارت و ارایه این مواد با قیمت مناسب است.

صومی با تاکید بر ضرورت خودداری از برگزاری مراسم عزا و عروسی، اظهار کرد: این افراد می‌توانند هزینه مراسم شان را برای تامین لوازم حفاظت فردی از جمله ماسک برای خانواده‌ها و افراد بیبضاعت صرف کنند.

اوگفت: همچنان تاکید داریم تا دست‌ها به طور مرتب شسته و ضدعفونی شوند، اما این به معنی باز بودن شیر آب در طول این مدت نبوده و صرفه جویی در مصرف آب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزبا اشاره به وضعیت قرمز در ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این شهرستان‌ها شامل تبریز، مراغه، مرند، میانه، اهر، بناب، چاراویماق، سراب، هشترود، هریس، جلفا و هوراند بوده و نماز جمعه این هفته در این شهرستان‌ها با همکاری صمیمانه ائمه جمعه و نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار نمی‌شود.

 صومیبا اشاره به شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر ۸۰۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۷ نفر به کمک دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند و بدحال هستند.

او  خاطرنشان کرد: آب و هوای تبریز و بسیاری از شهرستان‌های استان برای انتشار ویروس کرونا مساعد بوده و قرار داشتن استان مان در فصل مسافر پذیری نیز به انتشار آن دامن زده است.

او یادآوری کرد: هرچند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این هفته نسبت به هفته گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است، اما همچنان از مردم خواهش می‌کنیم تا همکاری و همراهی‌شان را با نظام سلامت ادامه دهند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم

بارش برف در چهل و هشتمین روز از بهار در روستاهای کندوان، عنصرود، آشستان، کرد آباد و گنبرف بخش مرکزی اسکو از بعد از ظهر امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی تدین بخشدار مرکزی اسکو عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ ظهار کرد: به علت گرمای هوا و ذوب شدن فوری برف خساراتی به محصولات کشاورزی وارد نشده است، اما در ارتفاعات به علت سرمای حاکم و ماندگاری برف در روی محصولات و درختان فعلاً قابل پیش‌بینی نیست که خساراتی به محصولات وارد می‌شود یا نه.

برودت هوا در برخی مناطق روستایی اسکو به نزدیک یک درجه بالای صفر رسیده و مردم این شهرستان را غافلگیر کرده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کد خبر 751265

دیگر خبرها

  • احزاب آذربایجان‌ شرقی در دور دوم انتخابات از چه کسانی حمایت می‌کنند؟
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • واژگونی ۲ خودرو در تبریز یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز