Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:55:50 GMT

امام جمعه کرج: فلسطین اولویت جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۳۷۶۰

امام جمعه کرج: فلسطین اولویت جهان اسلام است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه مکتوب کرج افزود:  اما امام المسلمین بابیانی کوتاه غیر از تاکید بر اتحاد همه گروه‌های فلسطینی، دو مطلب مهم و اساسی را به همه دوستان و دشمنان به‌خصوص رژیم پلید و غاصب صهیونیستی فهماندند که اولا فلسطین اولویت جهان اسلام است و تنها راه نجات، مقاومت است و ثانیاً ایران انقلابی با تمام سختی‌هایی که خودش دارد حامی فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  رژیم خبیث صهیونیستی، توسط دست‌پروردهگانش آل سعود برای جبران شکست‌ها و بی‌آبرو شدن‌های مکررشان در منطقه، درحرکتی احمقانه و شاید برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی به ساحت مرجعیت شیعه حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی این شخصیت ربانی که پناه همه ملت عراق در بحران‌های سخت بوده است، اهانت کردند.

امام جمعه کرج گفت:  به‌شدت این بی‌احترامی را محکوم می‌کنیم و البته این دست‌کارها اتحاد بیشتر مردم و گروه‌های مختلف عراق اعم از شیعه و سنی را به همراه دارد.

مجلس یازدهم از اولین آزمون خود موفق بیرون آمد 

وی با قدردانی از  مجلس که در اولین آزمون مبارزه با فساد موفق بیرون آمد گفت:  اگرچه تعدادی از نمایندگان باید دقت بیشتری از همین اول کار در رفتار خود داشته باشند و در این طرح سوال از رییس‌جمهوری هم دقت داشته باشید که آیا واقعا الآن زمان مناسبی برای این کار هست.

آیت الله حسینی همدانی گفت: با توجه به زمان باقیمانده چه ثمره عملی برای نظام و انقلاب دارد، آیا بهتر نیست پیشنهاداتی عملیاتی و زودبازده برای خارج شدن از مشکلات عدیده‌ای که بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌ها به وجود آورده، طراحی و تصویب شود و بعد دولت ملزم به اجراء باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از گذشت هفت سال دولتمردان از مواردی مثل سیاست خارجی و مسکن مهر ابراز پشیمانی و ندامت می‌کنند که قبلا دلسوزان و به‌خصوص رهبر معظم انقلاب تذکر داده بودند. گاهی هم در بیان به‌جای پاسخگویی مغالطه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: وقتی از خطوط قرمز که رهبر معظم انقلاب برای شما معین کرده بود عبور کردید و کشور را دچار مشکلات فراوان کردید و بعد از اعتراض، اعتراف کردید که اشتباه کردید. خوب این اعتراف نشان می‌دهد که هم صادق هستید و هم شجاع اما این صداقت و شجاعت جلوی پاسخگو بودن در قبال مسوولیت تان را نمی‌گیرد.

آمریکا از همکاری ایران و چین صدمه می‌بینند و این مطلوب ماست

وی در ادامه خطبه مکتوب این هفته خود همچنین گفت: مساله  رابطه با چین هم از جهات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی از مسایل مهمی است که احتیاج به اطلاع‌رسانی دارد.

امام جمعه کرج گفت: اما به این نکته توجه کنیم که چرا آمریکا و واداده‌های داخلی این‌قدر از طرح رابطه با چین ناراحت هستند، آیا با این ارتباط منافعی از آنان به خطر می‌افتد، این موضع‌گیری آمریکا یعنی قطعا آنان از این ارتباط صدمه می‌بینند و این مطلوب ماست.

آیت الله حسینی همدانی در تذکراتی ادامه داد:  اول، آقایان اهل رسانه مواظب باشید در این روزهای حساس که دشمن با تمام قوا به میدان آمده تا افکار را مدیریت کند و با جنگ روایت‌ها سعی می‌کند میدان را در دست داشته باشد با هوشیاری و بصیرت بیشتری به اخبار بپردازید. عجله نکنید اما با سرعت اخبار صحیحی را از منابع موثق اطلاع‌رسانی کنید و در خبررسانی امین باشد.

وی افزود: دوم؛ مشکلی که کرونا برای کشور به وجود آورد با همه بدی‌هایی که دارد عبرت‌ها و تذکرات و خوبی‌هایی هم داشت و دارد. یکی از آن‌ها وحدت و مواساتی بود که از مردم ایران در سایه تعلیمات اهل‌بیت (ع) به جهان نشان داده شد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: اما نباید این مسیر را رها کرد و به‌عنوان وظیفه دینیِ امتِ امام عصر باید دایم در این مسیر حرکت کرد. بنابراین  غیر از یکشنبه‌های علوی که در سطح کشور مطرح است، خوب است این طرح احسان علوی در قالب رزمایش دیگری که تقریباً سی روز تا عید غدیر باقی‌مانده انجام پذیرد که همه گروه‌های مردمی و جهادی و نهادها و اصناف کمک‌های خود را با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر استان البرز در دهه ولایت با عنوان رزمایش احسان علوی به اهلش برسانند.

کتاب خیانت‌های رضاخان را همه مطالعه کنند 

وی یاد آورشد: تیرماه ۱۳۱۴ به دستور رضاخان به اجتماع مردم که به دفاع از حجاب در مسجد گوهرشاد جمع شده بودند حمله کردند و تعداد زیادی از آنان را به شهادت رساندند. این روز را روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کردند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: رضا میرپنج که بعدها با عاملیت انگلیس‌ها رضاخان شد و کتاب قطور خیانت‌هایی که به کشور و مردم کرده است را باید همه مطالعه کنند تا دچار اشتباه محاسباتی نشوند؛ طبق دستوری که داشت باید سبک زندگی دینی و اسلامی مردم را عوض می‌کرد و به اسم تجدد و مدرنیته، غرب‌گرایی را رواج می‌داد.

وی ادامه داد: این عامل اجنبی و مقلد کور فرهنگ غرب، یکی از پلیدترین حرکاتی که انجام داد دستور کشف حجاب بود و برای تحقق آن اقدام به جنایاتی کرد که کشتار گوهرشاد نمونه‌ای از آن است.

امام جمعه کرج گفت: بحث حجاب و عفاف بحث مفصلی است که در این مختصر نمی‌گنجد اما خوب است عزیزان دنبال کنند که عقبه مسئله حجاب تا کجاست،آیا فقط مربوط به اسلام است، کسانی که حجاب را در گذشته‌ها ترویج می‌کردند چه کسانی بودند، اقوام و ملل مختلف چه پوششی داشتند، اهل یهود و نصاری و زرتشت چگونه حجاب داشتند. عکس‌ها و نوشته‌ها همه قابل‌دسترسی و خیلی عبرت‌آموز است.

وی  افزود: عبرت گیری بیشتر وقتی است که می‌بینیم و می‌خوانیم که امروز غرب عریان و نیمه عریان به‌اشتباه خودش پی برده و با وضع قوانین سخت در حال ترمیم گذشته است. در حال تغییر نگاه و نگرش‌های غلطی که داشتند هستند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: بنابراین در سخنرانی‌ها و کتبی که منتشر می‌کنند به‌شدت روش خود را مذمت می‌کنند. به قول این نویسنده زن آمریکایی توجه کنید که چه می‌گوید: زنانِ امروزِ غربی چاره ه‏ای جز این ندارند که خود به دنبال شکارچی ‏های خویش دویده و طعمه آن‏ها شوند. خودنمایی می‏ کنند تا صید شوند.

وی بیان داشت: ارزش و اعتلایی که اسلام برای بانوان می‌خواهد کجا، روشی که غربی‌ها به اسم آزادی و تساوی زن و مرد القاء می‌کنند کجا. البته چون دولتمردان غربی و به‌خصوص استکبار، به دنبال تسلط بر جوامع اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: یکی از بهترین راه‌ها را هم اشاعه فساد و فحشاء و بی‌بندوباری با اسامی دهن‌پرکن در بین مسلمین می‌دانند. رسما متفکران و استراتژیست هایشان می‌گویند برای اینکه بر جوامع مسلمان به خصوص ایران تسلط پیدا کنیم و بتوانیم تمدن ایران اسلامی را نابود کنیم باید حجاب و عفاف را از بین ببریم تا خانواده از بین برود .

وی یادآور شد: تبلیغ و برنامه‌ها راجع به ایران را خوب رصد کنید کاملا روشن است که چه‌کار می‌کنند و متاسفانه ما منفعل عمل می‌کنیم. خود خانم‌ها باید به فکر خودشان باشند و از حریم خود دفاع کنند. با روشنگری، حرکات ایجابی، بیان، استدلال و توسعه فکر. امروز هر خانمی که با حفظ حجابش از آن دفاع می‌کند مدافع حریم زینب (س)ه است و ثواب مدافع حرم دارد.

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب نوزدهمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.

برچسب‌ها ویروس کرونا امام جمعه کرج فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امام جمعه کرج فلسطین ویروس کرونا امام جمعه کرج فلسطین امام جمعه کرج حسینی همدانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند