Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@23:43:50 GMT

بازگشت به عقب در آزادراه تهران شمال

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۳۷۹۵

در حالیکه بیش از دو سال از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در چند آزادراه کشور می‌گذرد، به نظر می‌رسد پرداخت نکردن وجه عوارض از سوی مردم باعث شده که دوباره باجه‌های عوارضی قد علم کنند. ناطقان: اسفند سال ۱۳۹۷ طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها آغاز شد و قرار بود از بامداد ۲۸ اسفند ماه همان سال دریافت عوارض الکترونیکی در چهار آزادراه تهران – ساوه، قزوین - زنجان، تهران – قزوین و تهران – قم به صورت الکترونیکی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن نیز آزادراه‌های بسیاری به این طرح پیوستند و به جای باجه‌های عوارضی و صف‌های طولانی خودرو، دوربین‌ها بودند که پلاک ماشین‌ها و میزان عوارضی که مالکانشان بابت استفاده از آزادراه‌ها باید بپردازند را محاسبه و اعلام می‌کردند اما حالا پس از حدود دو سال به بهانه نپرداختن وجه عوارض از سوی مردم، باجه‌ها می‌خواهند جای دوربین‌های ثبت الکترونیکی عوارض آزادراهی را بگیرند که مسلما بازگشت به عقب در اجرای این طرح محسوب می‌شود.

مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرده‌اند که بیش از نیمی از مردم عوارض آزادراهی‌شان را پرداخت نکرده‌اند و میزان این مطالبات در برخی مسیرها به ۸۰ درصد هم می‌رسد.

تازه‌ترین رخداد، ساخت باجه‌های عوارضی در منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال است و مردم در مسیر برگشت به تهران در صف‌های عوارضی منتظر می‌مانند تا عوارض خود را به باجه‌ها پرداخت کنند؛ آن هم در شرایطی که اوضاع کرونا در کشور در حال وخیم‌تر شدن است. این در حالی است که پیش آن عوارض از طریق دوربین‌ها به صورت الکترونیکی محاسبه می‌شد و از طریق پیامک به اطلاع صاحب خودرو می‌رسید.

این تصمیم در آزادراه تهران شمال در حالی گرفته شده که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی و پلیس تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند تا بدهی معوق مردم در آزادراه‌های الکترونیکی به جریمه تبدیل شود و قرار شد این تفاهم‌نامه به قرارداد اجرایی تبدیل شود تا سرمایه گذاران آزادراه‌های الکترونیکی متضرر نشوند و دیگر سرمایه گذاران نیز سریعتر به طرح الکترونیکی کردن آزادراه‌ها بپیوندند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این تفاهم‌نامه در مسیر اجرایی شدن قرار داشته و پلیس در حال بررسی اطلاعات خودروهایی است که از آزادراه‌های الکترونیکی استفاده کرده ولی عوارضشان را پرداخت نکرده‌اند. قرار شده پس از تکمیل این اطلاعات برای دوربین‌های ثبت عوارض در پلیس راه کد ثبت تخلفات تعریف شود تا کسانی که عوارضشان را پرداخت نکرده‌اند جریمه شوند. با این وجود مشخص نیست با وجود پیشرفت این طرح چرا پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه تهران شمال که چند ماه بیشتر از افتتاحش نمی‌گذرد دوباره به حالت پرداخت از طریق باجه‌های عوارضی تبدیل شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: بازگشت ، آزادراه تهران ، شمال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازگشت آزادراه تهران شمال باجه های عوارضی آزادراه تهران آزادراه ها دوربین ها باجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

رئیس گروه تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید تقریباً همه اطلاعات نسخه‌پیچی دارو برای پرداخت غیرحضوری تا کمتر از یک ماه آینده به بیمه‌های تکمیلی می‌رسد.

به گزارش صداوسیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته در حال حاضر فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه به شرکت‌ها رسیده؛ موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • فیلم/ قصه پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد