Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@18:13:46 GMT

داروی «رمدسیویر» موجود در بازار سیاه غیر مجاز است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۴۱۸۹

داروی «رمدسیویر» موجود در بازار سیاه غیر مجاز است

خبرگزاری فارس: محمدرضا شانه ساز با اشاره به اینکه در حال حاضر داروی رمدسیویر با برچسب تقلبی به قیمت های نجومی در بازار آزاد به فروش می‌رسد، عنوان کرد: این اقدام که توسط برخی افراد سودجو صورت گرفته است، توسط مراجع قضائی و انتظامی پیگیری و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در حال حاضر داروی رمدسیویر که توسط برخی از مراجع دارویی برای درمان برخی بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته است، با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی همچون سایر داروهای قبلی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است، بنابراین هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قابلیت تولید این دارو و ماده اولیه آن در کشور وجود دارد، گفت: شرکت های تولید داخل فناوری تولید این دارو را در اختیار دارند و به محض تائید آن توسط کمیته علمی مبارزه با کرونا وارد مدار تولید خواهد شد و هیچ نگرانی از لحاظ تأمین این دارو وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه داروی رمدسیویر هنوز در پروتکل درمانی بیماری کرونا وجود ندارد از همکاران پزشک خواست از تجویز این دارو و سرگردانی خانواده بیماران جدا خودداری کنند.

شانه‌ساز با اشاره به دریافت گزارش هایی از فروش داروهای دیگری با قیمت های گزاف به نام داروی درمان کرونا از هموطنان عزیز درخواست کرد در صورت مشاهده مواردی از این دست، بلافاصله با معاونت غذا و داروی دانشگاه محل تماس واطلاع رسانی کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دارو رمدسیویر بازار سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • «داروی رشد مجدد دندان» تولید شد
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • داروی ایرانی SMA به مرحله ارزیابی کیفی رسید
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان