Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه اعتماد سعید مدیر شبکه رادیویی سلامت، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت‌های این شبکه در دوران انتشار ویروس کرونا گفت: به دنبال اعلام چین از وقوع یک اپیدمی در ووهان، رادیو سلامت با دیدگاهی آینده‌پژوهانه، احتمال ورود این ویروس به ایران را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور شبکه رادیویی سلامت از سوم بهمن ماه به منظور افزایش آگاهی و دانش مخاطبان، برنامه‌ای با عنوان «زنگ کرونا» را هر روز ساعت ۷ صبح پخش کرد تا مردم متوجه شوند که ویروسی از خانوده کرونا ویروس‌ها تغییر رفتار داده و احتمال آلودگی برای همه اقشار جامعه وجود دارد.

وی افزود: از سوم اسفند ماه که با فوت دو نفر از هموطنان در قم ورود ویروس کرونا به کشور رسما اعلام شد، ما با توجه به بازیابی‌های اجتماعی که انجام دادیم به سمت تغییر رفتار در حوزه مخاطبان، مهندسی پیام کرده و بلافاصله تمام کنداکتور خود را به حوزه کرونا منعطف کردیم. چون آن زمان نگرانی بسیار بزرگی در جامعه ایجاد شده بود و سوالات مردم در حوزه کرونا بسیار زیاد بود، پخش دو برنامه را در صبح و بعد از ظهر با حضور اساتید هیأت علمی دانشگاه‌های کشور قرار دادیم که در حوزه سلامت جسم، روان و در حوزه‌های اجتماعی پاسخگوی سوالات مخاطبان بودند.

اعتمادسعید عنوان کرد: همچنین دو برنامه در حوزه طنز و کرونا طراحی و ضمن آشنا کردن مردم با مقوله کرونا، تلاش کردیم اضطراب مردم در این حوزه را کاهش دهیم تا بتوانند عکس‌العمل‌های به موقعی برای تغییر رفتار داشته باشند. بعد از آن به دلیل رکود بسیاری از مشاغل، برنامه‌ای با عنوان «صدای شما» طراحی کردیم تا صدای تمامی اصنافی که در دوران کرونا دچار مشکل شدند از طریق رسانه شنیده شود. همچنین با روسای اتحادیه‌های اصناف مختلف صحبت و راهکار‌هایی برای خروج از بحران را بازخوانی کردیم.

وی با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده در دوران کرونا ادامه داد: ما علاوه بر تهدید‌ها به این فرصت‌ها هم در رادیو توجه کردیم. کرونا در زمینه همدلی بیشتر و حضور خیرین و جهادگران حوزه سلامت دستاورد‌هایی نیز ایجاد کرده بود. همچنین عبارت «مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها» که ادبیات جدید مقاومت را بازخوانی می‌کردند، نیز مورد توجه رادیو بود و مرتبا این رفتار‌ها و اقدامات از طریق رسانه بیان می‌شد.

مدیر شبکه رادیویی سلامت یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات رادیو سلامت، موضوع تغذیه در این دوران بود. مردم مشکلاتی داشتند و ندانسته‌هایی وجود داشت که با حضور اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و ایران به مباحث پیشگیری و بالابردن سطح ایمنی بدن از طریق تغذیه پرداخته شد.

وی با اشاره به توجه شبکه رادیویی سلامت به جنبه روانی مشکلات ناشی از انتشار ویروس کرونا گفت: یکی از معضلاتی که رصد کردیم بحث سوگواری میان خانواده‌ها در این دوران بود. ما برنامه‌هایی با موضوع مشاوره‌های روانشناسی در این حوزه داشتیم تا خانواده‌های سوگوار بتوانند از این مرحله خارج شوند. همچنین بحث دیگری که روی آن تمرکز داشتیم خود بیمارانی بودند که به کرونا مبتلا شده بودند؛ ممکن بود این بیماری برای آن‌ها انگی ایجاد و برگشت به خانواده و جامعه را برای آن‌ها مشکل کند. از این رو آموزش‌هایی نیز در این رابطه برای خانوده‌ها داشتیم.

اعتمادسعید با اشاره به بازخورد خوب مخاطبان این رادیو به اقدامات آن در دوره کرونا خاطرنشان کرد: در این مدت برنامه‌های پاسخگوی ما به مخاطبان که صبح و عصر پخش می‌شد، در رادیوی مراکز استان‌ها نیز پخش می‌شد. مخاطبان ما از شهر‌های مختلف روزانه با ما تماس می‌گرفتند و از اینکه می‌توانستند سوالاتشان را بی‌واسطه با اساتید دانشگاه‌ها مطرح کنند، بسیار راضی بودند. در فضای مجازی نیز استقبال از فتوکلیپ و قسمتی در سایت با عنوان پاسخگویی به سوالات مخاطبان بسیار بالا بود.

وی در خصوص تقدیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شبکه رادیویی سلامت نیز گفت: فعالیت‌ها و تلاشی که همکاران من در قسمت‌های مختلف برنامه‌سازی در این شبکه انجام دادند، مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت؛ چراکه ما اولین رسانه‌ای بودیم که وارد بحث کرونا شدیم. آن زمان حتی خود وزارت بهداشت هم پروتکلی برای کرونا نداشت. در همین راستا، وزارت بهداشت تقدیرنامه‌ای به رادیو سلامت -به عنوان رسانه‌ای که در این حوزه پیشتاز عمل کرد- اهدا کرد. این نشان دهنده آن است که زحمات همکاران من در رادیو سلامت از نظر مسئولان هم قابل تقدیر بود.

اعتمادسعید همچنین اضافه کرد: به طور کلی حدودا ۵۰۰ برنامه با ساختار جدید و برنامه‌های کوتاه psm، مینی‌فیچر و مستند در این ایام در حوزه کرونا تولید شد. همچنین قرنطینه و مناسبات داخل منزل نیاز به مهارت‌هایی داشت که این موضوع همواره مورد توجه رادیو سلامت بوده است. درحال حاضر هم که در مرحله اوج گیری دوباره کرونا در کشور هستیم، رادیو سلامت در برنامه‌ها به مسئله فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در کنار مباحث تخصصی پزشکی توجه دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه های رادیویی ویروس کرونا رادیو سلامت شبکه رادیویی سلامت وزارت بهداشت رادیو سلامت حوزه کرونا برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور نسل های نوین شبکه ارتباطات سیار ایران پس از انجام موفق «نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی موجود زنده» از طریق شبکه ارتباطی خود، دامنه سرمایه گذاری های خود در حوزه بهداشت و سلامت را گسترش داد.

همراه اول همزمان با هفته سلامت 1403، برای نخستین بار در کشور از طرح «استندهای دیجیتال پایش سلامت» خود رونمایی و برای اجرای آزمایشی تعدادی از آنها را در مراکز بهداشت شهر تهران نصب کرد.

این استندها که در حال حاضر در پنج نقطه تهران شامل محل ساختمان معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مراکز جامع سلامت شهری شهید جعفری، چیذر، ارشاد و حکیمیه نصب شده اند، مجهز به ابزارهای دیجیتالی برای پایش و سنجش داده های «فشار خون»، «نوار قلب»، «ضربان قلب»، «آهنگ ریه»، «قند خون»، «دمای بدن»، «اکسیژن خون»، «وزن»، «شاخص توده بدنی» و «آنالیز بدن» هستند.

برنامه «پایش هوشمند سلامت» افراد را قادر می سازد تا به طور منظم علائم حیاتی و معیارهای سلامت خود را به روشی راحت و در دسترس بررسی کنند تا ضمن تشخیص مشکلات بالقوه مرتبط با سلامت خود در مراحل اولیه، امکان مداخله و درمان به موقع را داشته باشند.

همراه اول به عنوان «نخستین اپراتور سلامت کشور» در نظر دارد ضمن توسعه اکوسیستم سلامت در سطح کشور، نسبت به افزودن ابزارهای دیجیتالی پیشرفته تر نظیر دستگاه های سونوگرافی متصل به شبکه که برای انتقال تصویر و ویدئو نیازمند شبکه پرسرعت و امن همراه اول است، در آینده ای نزدیک اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده