Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزاری فارس: «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه جمعه گفته ایران برنامه‌های درازمدت برای بیرون راندن آمریکا از منطقه دارد.

مک‌کنزی در این مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شد که توانایی‌های تصمیم‌گیری ایران در منطقه بعد از شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دچار نوعی «آشفتگی شده» شده اما او انتظار ندارد این روند ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سازمان تروریستی سنت‌کام گفته انتظار دارد بخش نظامی جمهوری اسلامی ایران تجدید قوا کرده و تمرکزش را روی اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه متمرکز کند.

او گفت: «ایران می‌فهمد که ما قابلیت این را داریم که حمله مستقیم یا غیرمستقیم آنها به خودمان یا یکی از شریکان و متحدانمان را با ضرباتی دردناک جبران کنیم.»

او اضافه کرد: «در حال حاضر ایران تا حدی سکوت اختیار کرده. ولی فکر می‌کنم یکی از دلایلش این است که به دلیل اتفاقات ژانویه (زمان ترور سردار سلیمانی) کمی سرگردان هستند. فکر می‌کنم دارند خودشان را برای کاری که می‌خواهند انجام دهند جمع و جور می‌کنند.»

بلومبرک به نقل از مک‌کنزی نوشته عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت، جمهوری اسلامی ایران را از هدف نهایی‌اش برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی و همه متحدان غربی‌اش از منطقه غافل نخواهد کرد.

او گفت: «من درس پائیز گذشته را خوب به خاطر دارم. در آن دوره ما برای مدتی سکوت نسبی اختیار کرده بودیم و آنها ناگهان به آرامکو حمله کردند.»

اشاره فرمانده آمریکایی به حمله پهپادی اوایل سپتامبر سال گذشته به مجتمع نفتی عربستان سعودی است. انصارالله یمن اعلام کرده این حمله را انجام داده است.

مک‌کنزی اضافه کرد: «دوره‌های سکوت اصلاً در من اطمینان ایجاد نمی‌کنند. در چنین مواقعی است که با دقت زیاد شروع می‌کنم به بررسی اینکه ایرانی‌ها قصد دارند چه کاری انجام دهند، چون می‌دانم هدف درازمدتشان بیرون راندن ما است.»

فرمانده تروریست‌های آمریکایی مدعی شد: «ولی تا به اینجای کار در برابر آنها بازدارندگی ایجاد شده، چون از نگاه دشمن-یعنی ایرانی‌ها- هدف مطلوبشان که اخراج ایالات متحده از صحنه است گزندگی‌های بیشتری نسبت به ارزش دستیابی به آن را دارد-این همان نظریه کلاسیک بازدارندگی است. این اصلی است که ما طبق آن الان داریم فعالیت می‌کنیم.»

ترور سردار سلیمانی

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند. 

چندی پیش پایگاه «امریکن کانزروتیو» نوشت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ارائه اسناد مرتبط با ترور سردار سلیمانی خودداری می‌کند.

گزارش سازمان ملل درباره عملیات آمریکا

«اَگنِس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خواند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کالامارد در گزارشی ضمن رد کردن ادعاهای مقامات آمریکایی درباره دلیل ترور سردار سلیمانی، نوشت واشنگتن نتوانسته مدارک کافی برای توجیه دلیل انجام این حمله ارائه کند. 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ترور سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشدالشعبی در عراق و چند تن دیگر از همراهانشان، نقض منشور سازمان ملل متحد بوده خواستار اعمال مقررات سخت‌‌گیرانه‌تری درباره کشتار به وسیله پهپادهای تهاجمی شد.

این کارشناس سازمان ملل در گفت‌وگو با رویترز توضیح داد: «در حوزه استفاده از پهپادها، جهان در برهه حساسی و احتمالا نقطه بحرانی قرار دارد... شورای امنیت اقدامی [در این باره] انجام نمی‌دهد، جامعه جهانی نیز عامدانه یا سهواً ساکت مانده است».

کالامارد روز سه‌شنبه یافته‌های خود در گزارش جدید را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد. آمریکا به دلیل خروج دو سال قبل خود از این شورا، در نشست مذکور حضور نداشت.

وی همچنین در این گزارش تصریح کرده است: «به دلیل نبود تهدید واقعی روند اقدامی که آمریکا انجام داد، غیرقانونی بود».

منبع: فردا

کلیدواژه: فرمانده آمریکایی ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که امارات از حمله آمریکا به اهدافی در یمن و عراق از طریق پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن!
  • (عکس) جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد