Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:31:20 GMT

کرونا در آمریکا رکورد زد 

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۵۳۳۶

کرونا در آمریکا رکورد زد 

به گزارش شبکه سی بی‌اس، دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد: شمار بیماران کرونایی آمریکا به بیشترین تعداد رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته شمار ۶۳ هزار و ۲۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

پیش از این بیشترین تعداد بیماران کرونایی روزانه آمریکا در سه شنبه گذشته ۶۰ هزار نفر بوده است. 

با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا تعداد کل موارد گزارش شده در این کشور به بیش از سه میلیون و ۱۳۱ هزار نفر رسیده و در حال حاضر آمریکا دارای بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شمار مرگ و میر آمریکا نیز به علت ویروس کرونا به بیش از  ۱۳۳ هزار نفر افزایش یافته است. 

مقامات آمریکایی گفته‌اند که این آمار نشان دهنده افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در ایالات متحده با آزمایش بیش از ۴۰ میلیون نفر است.

با توجه به گزارشات منتشر شده، سه ایالت کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا هنوز دارای بالاترین میزان تلفات روزانه کرونا در آمریکا هستند و شواهد نشان می‌دهد که افزایش شمار مرگ و میر و مبتلایان ارتباط مستقیمی با کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی برخی مراکز عمومی دارد. 

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در یادداشت توئیتری که از خشم وی نسبت به افزایش انتقادها از عملکرد تیم او در مبارزه با کرونا حکایت دارد، نوشت: برای صدمین بار، علت اینکه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است، که حتی نزدیک به آنچه که ما انجام داده‌ایم، نیستند؛ این است که آزمایش‌ گرفتن ما بسیار بیشتر و بهتر است.

وی افزود: ما ۴۰ میلیون نفر را تحت آزمایش قرار داده‌ایم. اگر ما به جای آن از ۲۰ میلیون نفر آزمایش می‌گرفتیم، تعداد موارد ما نصف می شد. این چیزها را گزارش نمی‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش هم مدعی شده بود، بیماری کرونا در ۹۹ درصد بی‌ضرر است. وی همچنین پیشنهادهایی برای مصرف ضدعفونی‌کننده‌ها، استفاده از نور در بدن برای از بین بردن ویروس و استفاده از هیدروکسی کلروکین هم ارائه کرده بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش مشرق، قیمت نفت کاهش یافته و شدیدترین کاهش هفتگی را طی سه ماه گذشته تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و زمانبندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۴ سنت معادل ۱.۰۶ درصد کاهش، ۷۸ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران نگرانند بالا ماندن هزینه‌های وامگیری رشد اقتصاد را در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند.

نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده‌اند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد اشتغال در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در آوریل رشد کرده و رشد سالانه دستمزدها هم پایین بوده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.

فدرال رزرو در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا اعلام کرد. بالا ماندن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد این چاه‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، ۸ حلقه در هفته منتهی به سوم ماه مه کاهش یافته و به ۶۰۵ رسیده است که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در افزایش قیمت نفت از بین رفته چون دو طرف در فکر یک آتش بس موقت هستند و مذاکرات صلح توسط میانجی‌های بین‌المللی ادامه دارد.

از طرف دیگر، اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، این ائتلاف کاهش تولید داوطلبانه خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک