Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@10:49:17 GMT

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به علت شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۵۴۷۱

محمد اسماعیل مطلق روز جمعه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره کاهش آمارهای تصادفات و تلفات جاده‌ای در سه ماهه ابتدایی امسال بیان کرد: حسب آمارهای سه ماهه ابتدایی امسال، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای تقریبا نصف مدت مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: البته این موضوع شاخص مناسبی برای بررسی معضلات نیست و باید نسبت به بررسی روند حوادث جاده‌ای کشور به بررسی بپردازیم، زیرا هم اکنون کشور درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی کاهش تلفات جاده‌ای عمدتا به دلیل این بیماری است.

مطلق اظهار کرد: در واقع اگر ویروس کرونا نیامده بود،  ما همچنان روند افزایشی تصادفات و تلفات جاده‌ای سال ۹۸ را در کشور شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا،  در دو ماهه نخست سال جاری، هزار و ۹۷۳ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که هزار و ۶۳۶ نفر از آنها مرد و ۳۳۷ نفر زن بودند؛ این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار فوتی دو هزار و ۵۷۵ نفر، ۲۳.۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین در مدت مذکور ۳۵ هزار و ۸۶۹ نفر بر اثر سوانح رانندگی دچار مصدومیت شدند که ۲۷ هزار و ۲۹۱ مرد و هشت هزار و ۵۷۸ زن بودند که این آمار در دو ماهه سال گذشته، ۵۸ هزار و ۳۷۷ نفر بود و به این ترتیب تعداد مصدومان ناشی از سوانح رانندگی در دو ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۶ درصد کاهش داشته است.

بیشترین آمار تلفات سوانح رانندگی در دو ماهه نخست سال جاری مربوط به استان‌های تهران با ۱۶۳ نفر، فارس ۱۴۹ نفر و کرمان ۱۴۸ نفر، و کمترین آن مربوط به استان‌های ایلام و چهارمحال بختیاری هر کدام ۱۹ نفر و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱ نفر بود.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی،  استان‌های مرکزی با ۴۱.۸ درصد، ایلام با ۳۵.۷ درصد و قم با ۱۸.۹ درصد، بیشترین افزایش و استان‌های آذربایجان غربی با ۴۵.۵ درصد، خراسان رضوی با ۴۴.۹ درصد و گیلان با ۴۴.۸ درصد، بیشترین کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی را در دو ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشتند.

همچنین در این مدت از کل تلفات تصادفات،  هزار و ۲۷۴ نفر در جاده‌های برون‌شهری، ۵۶۸ نفر در مسیرهای درون‌شهری، ۱۱۸ نفر در جاده‌های روستایی و ۱۳ نفر در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تصادفات و تلفات جاده ای دو ماهه نخست سال سوانح رانندگی مدت مشابه سال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع این جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند که افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: نکته مهم و قابل تأمل در آمار جان باختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده، ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جان باختگان راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملاً مشخص است.

سرهنگ خوشوقت، افزود: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

کد خبر 6097047

دیگر خبرها

  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل