Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:46:00 GMT

توسعه شرق، نقطه ثقل تلاش دولت در هفته سوم تیر

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۶۸۳۷

توسعه شرق، نقطه ثقل تلاش دولت در هفته سوم تیر

به گزارش ایرنا، در سومین هفته تیرماه و با وجود آنکه هنوز ویروس کرونا برخی استانها را در وضعیت هشدار و برخی دیگر را در وضعیت قرمز قرار داده است، مسئولان دولتی به سفرهای استانی برای پیگیری از روند اجرای طرح های صنعتی و عمرانی ادامه دادند و به همین خاطر در این مدت طرح های متعددی یا مورد  بهره‌برداری قرار گرفت یا کلنگ اجرای آن به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان طرح های مربوط به توسعه محور شرق و سواحل مکران با توجه به برنامه دولت تدبیر و امید برای توسعه این منطقه با رویکرد تبدیل چابهار به سومین قطب تجاری ایران به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، تقویت محور ترانزیتی شرق و در نتیجه تحقق توسعه متوازن و پایدار در نیمه شرقی کشور در میان سایر اقدام‌ها و برنامه های دولت نمود بیشتری داشت و سبب سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به این خطه شد:

 

مهمترین طرح های دولت در سیستان و بلوچستان در هفته سوم تیر عنوان طرح ویژگی آغاز ریل گذاری خط آهن زاهدان - چابهار

این مسیر ریلی ۶۲۸ کیلومتر طول دارد و هدف از اجرای آن اتصال چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی و تقویت جایگاه ایران در کریدور جنوب - شمال است.

پیش بینی می شود این پروژه با هشت هزار میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری برسد.

در سال اول بهره‌برداری جابجایی یک میلیون مسافر و حدود سه میلیون تن از این پیش بینی شده است و انتظار می رود تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد

آغاز عملیات اجرایی ساخت مخازن روغن در بندر چابهار ساخت مخازن ۱۰۰ هزار تنی روغن خوراکی در بندرچابهار می تواند زمینه ورود و ذخیره سازی کالای اساسی روغن را در این بندر اضافه کند. بهره برداری از طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک 

این شرکت تولید کننده انواع قوطی فلزی کنسرو با ظرفیت سالانه هشت هزار تن است.

تولید قوطی کنسرو تن ماهی در کنارک سالانه به ۳۴۸ میلیون عدد رسیده که می‌تواند به افزایش تولید تن ماهی کمک کند

این طرح با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی برای ۴۰ نفر شغل ایجاد کرد

بازسازی و نوسازی چهار انبار مجتمع ذخیره سازی مکران

ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن افزایش یافت کهاین یک اتفاق بزرگ در حوزه ترانزیت جنوب و شمال به شمار می‌رود.

بازسازی و نوسازی چهار انبار مجتمع ذخیره سازی مکران(انبارهای طریق القدس) با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن نگهداری کالای اساسی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان انجام شد.

واحد نساجی کارخانه بزرگ بافت بلوچ ایرانشهر

در فاز نخست این پروژه با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر زمینه تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع نخ پنبه‌ای مورد نیاز کشور فراهم می‌شود.

یش‌از این روزانه سه تن نخ در واحد ریسندگی تولید می‌شد اما با نصب ماشین آلات جدید تولید نخ به ١۵ تن در روز افزایش یافته که از کیفیت بالایی برخوردار است.


مروری بر سفرهای استانی اعضای کابینه دولت و دستاوردهای آن

علاوه بر سیستان و بلوچستان در استان‌هایی چون اصفهان، فارس، قزوین، کرمان و مازندران نیز شاهد سفر مسئولان برای پیگیری طرح های عمرانی و اشتغالزایی و رفع موانع تولید بودیم که از جمله می توان به سومین سفر امسال معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به قزوین اشاره کرد:
 

مهمترین اقدامات دولتمردان در استان ها نام مسئول استان  برنامه سفر دستاوردها مهمترین اظهارات سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه

امضای تفاهم نامه ساخت مسکن ایثارگران

- دیدار با خانواده شهدا

- امضای تفاهم نامه ساخت و تامین زمین پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران و خانواده شهدا

- تحویل ۲ دستگاه آمبولانس جدید مجهز به امکانات کامل پزشکی‌  به مرکز توابخشی بنیاد شهید 

بدهی جامعه ایثارگری کشور تا پایان دولت تدبیر و امید به صورت کامل تسویه می‌شود

تا پایان دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری ساخته می شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری قزوین

-بازدید از شرکت های دانش بنیان

- شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی قزوین

- افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

-کلنگ احداث یک مجمتع بیوتکنولوژی در زمینه تولید هسته های عاری از ویروس به زمین زده شد

- افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری قزوین

- رونمایی از شبکه نوآوری قزوین

- تنها در حوزه کرونا ۱۳ درصد مقالات جهان متعلق به ایران است

- شرکت‌های دانش بنیان پارسال بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم داشتند و محصولات خود را در حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به فروش رساندند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان - آغاز عملیات ریل گذاری مسیر زاهدان – چابهار

- بازدید از کارخانه تراورس بتنی  تولیدکننده ریل در شهرک صنعتی زاهدان -آغاز ریل گذاری مسیر زاهدان - چابهار به عنوان محور توسعه شرق کشور 

-  «توسعه محور شرق و سواحل مکران» دو محور کلیدی برنامه های دولت تدبیر و امید است

-حجم بار پیش بینی شده در افق راه آهن چابهار- زاهدان هفت میلیون تن است که پیش بینی می شود بلافاصله  در حدود سه سال پس از بهره برداری محقق شود

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان

- شرکت در برنامه افتتاح ویدئو کنفرانسی کارخانه بافت بلوچ با حضور رییس جمهوری

- بازدید از بندر شهیدبهشتی، مرز ریمدان، مجتمع ذخیره سازی مکران، طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک تولید کننده انواع قوطی فلزی کنسرو

- شرکت در نشست بررسی روند ورود و تامین کالاهای اساسی شرق کشور

- آغاز احداث مخازن ۱۰۰ هزار تنی روغن خوراکی در بندر چابهار 

- بازدی از کارخانه سیمان راسک و تاکید بر تکمیل آن برای صادرات به پاکستان

-بندر چابهار بزودی سومین قطب تجاری ایران خواهد شد و در کنار بندرعباس و بندر امام خمینی قرار خواهد گرفت

- مجوز کشت پنبه در جنوب سیستان و بلوچستان برای تکمیل زنجیره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر صادر می شود

حضور سایر مسئولان در استان‌ها

علاوه بر اعضای دولت دوازدهم، برخی معاونان وزرا و دیگر مسئولان نیز در سفرهای استانی پیگیر مشکلات فعالان اقتصادی و طرح های عمرانی در نقاط مختلف کشور بودند که می توان به سفر رییس سازمان مالیاتی به استان کرمان و سفر رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان به سیستان و بلوچستان اشاره کرد:

سفرهای استانی مسئولان نام مسئول استان برنامه سفر مهمترین اظهارات مسعود منصور رییس سازمان جنگل ها کرمانشاه

- نشست با مدیران جهادکشاورزی استان

- سفر به شهرستان پاوه و در دیدار با ماموستا ملا «قادر قادری» امام جمعه این شهر و عرض تسلیت بخاطر جان‌باختن چهار تن از حافظان منابع طبیعی 

- از ابتدای امسال بیش از ۱۳۰۰ فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی ایران رخ داده است امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور کرمان نشست با فعالان اقتصادی کرمان - ماهانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در کشور مالیات جذب می‌شود.

- متوسط افزایش نرخ مالیاتی امسال ۲۸ درصد است پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان سیستان و بلوچستان (چابهار)

- بازدید از روند توسعه نیروگاه برق چابهار

-بازدید از چند محله حاشیه نشین چابهار 

-نشست با معتمدان شهرستان قصرقند

-  سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در نیروگاه برق چابهار

- اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه برق روستای کمب چابهار

- آمادگی بنیاد مستضعفان برای حل مشکل مسکن محرومان آمادگی دارد

- اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی قصرقند

عبدالحمید احمدی
معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان فارس معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس

 برای موفقیت جوانان نباید تنها به دولت اتکا داشت

سعید زرندی 
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت  اصفهان

- بازدید از چند کارخانه تولیدی


-افتتاح طرح توسعه ملی شرکت شهدینه

- نشست مشترک با فعالان طرح‌های صنعتی استان اصفهان 

- بهره برداری از طرح توسعه شرکت کیسه طلایی زاینده رود

 ۲۰۰ طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد

داریوش اسماعیلی معاون امورمعادن وزارت صنعت، معدن و تجارت

فارس - افتتاح طرح های توسعه ای واحد تولید آهن اسفنجی و واحد تولید گندله آهن مجتمع فولاد و ذوب آهن پاسارگاد 

واحد کنسانتره ذوب‌آهن پاسارگاد فارس تا پایان سال ۹۹ افتتاح می‌شود


طرح‌هایی که به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد

در هفته سوم تیرماه دو بار طرح های عمرانی به صورت ویدئو کنفرانسی در استان ها به بهره برداری رسید؛ در برنامه نخست که هفدهم تیرماه با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و به مناسبت  دهمین هفته از پویش "هر هفته الف، ب، ایران" انجام شد، در مجموع ۱۸۵ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع، تعویض ۱۲۳ کیلومتر هادی‌های معمولی با هادی‌های پرظرفیت و اجرای ۹۶ کیلومتر فیبرنوری در خوزستان، خراسان شمالی و مازندران به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این طرح ها در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

در برنامه دوم که روز پنجشنبه با حضور رییس جمهوری انجام شد، ۶ طرح صنعتی و معدنی وارد مدار تولید شد که شامل واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ، انبارهای ۲۵۰ هزار تنی طریق القدس چابهار، توسعه کارخانه ساخت قوطی کنسرو در کنارک، طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد ، شرکت شهدینه آران هشت بهشت تولید کننده گلوتن ذرت اصفهان و نیز  طرح توسعه شرکت کیسه طلایی زاینده رود تولید کننده انواع لمینت گونی چتایی پلی پروپیلن و نخ سی اف پروپیلن بود.

این طرح‌ها در مجموع با بیش از پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای یک‌هزار و ۲۰۴ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد می‌کنند.

سفرهای کرونایی
در هفته ای که گذشت دو معاون وزیر بهداشت برای رصد آخرین وضعیت استان های درگیر ویروس کرونا سفر استانی داشتند؛ دکتر ایرج حریرچی معاون کل این وزارتخانه در سومین سفر خود به مازندران پس از شیوع این بیماری از مردم خواست به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونا در برخی شهرستان‌های این خطه شمال کشور، مسافران تهرانی و سایر استان‌های کشور به این استان سفر نکنند.

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سفر به مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ظرف سه هفته اخیر در استانهای جنوبی و جنوب غرب کشور روند رو به افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی است و مشکل بعدی کاهش درآمدهای مراکز درمانی ناشی از این ویروس است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تا ظهر روز بیستم تیرماه ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

همچنان استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجانهای غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

توصیه اکید وزارت بهداشت در این شرایط، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران است.
 

برچسب‌ها چابهار حسن روحانی کارآمدی دولت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چابهار حسن روحانی کارآمدی دولت فارس چابهار حسن روحانی کارآمدی دولت فارس هزار میلیارد تومان سیستان و بلوچستان دولت تدبیر و امید بنیاد مستضعفان طرح توسعه شرکت بهره برداری سفرهای استانی سرمایه گذاری معدن و تجارت رییس جمهوری ویروس کرونا بندر چابهار تولید کننده وزارت صنعت ذخیره سازی میلیون تن بافت بلوچ تا پایان استان ها پیش بینی هزار تن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌‌‌های توسعه و پیشرفت جامعه دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن تبریک روز کارگر به این قشر پرتلاش جامعه، به جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و با بیان اینکه کار و کوشش عین عبادت است، اظهار داشت: بر اساس نگاه اسلام فردی که برای تأمین معاش خانواده خود کار و تلاش ‎کند، اجر و پاداشی همانند مجاهد فی سبیل‌الله دارد.

وی افزود: خدمت به کارگران به عنوان قشر فداکار و مؤثر جامعه یه توفیق است، کارگران در هر جامعه‌ای مایه پویایی، زنده بودن، پیشرفت و تحول آن جامعه هستند که با عزم و اراده خود چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت در می‌آورند.

تولیت آستان قدس رضوی پیشرفت جوامعی که بخش کارگری زنده، پویا و پرانگیزه دارند را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: دولت غیر از وظیفه ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به جامعه کارگری، باید برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه ارزش‌گذاری کند و این معنا که کارگری و کارکردن یک ارزش است را در جامعه القا کند.

وی افزود: کارگران در کنار کاری که می‌کنند باید یک نگاه ارزشی و قدسی به نفس کارگری و کارکردن داشته باشند، خداوند انسان‌های تندرست بیکار را دوست ندارد، امیرالمؤمنین علی(ع) در تمام طول 25 سال خانه‌نشینی و غصب خلافت دائما در حال کار کردن بود.

مروی با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نرخ بیکاری در کشور، بیان کرد: تشویق برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ کار و تلاش آثار و برکات بسیاری دارد و موجب اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارتخانه‌های مهمی بوده که وظایف متنوع و گسترده‌ای دارد و با جمعیت قابل توجهی از شاغلین و بیکارهای کشور در ارتباط است، از این‌رو این وزارتخانه می‌تواند با امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه اثرگذار باشد.

در ابتدای این دیدار سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب بنیاد کرامت رضوی در برپایی جشن بزرگ خانوادگی کارگران در جهت تکریم این قشر زحمتکش و بهره‌مندی آنان از فیوضات معنوی حضرت رضا علیه السلام؛ گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه و از کاهش نرخ بیکاری در کشور و تحقق یک میلیون شغل در سال 1402 خبر داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • ناراحتی ستاره بایرن: خیلی بهتر از رئال بودیم
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • صنعتگران ذوب آهن اصفهان برای ایران قوی تلاش می کنند
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج