Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:36:41 GMT

کمبود واکسن تب برفکی در قوچان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۶۸۸۲

کمبود واکسن تب برفکی در قوچان وجود ندارد

محمد احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بالغ ‌بر ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دوز واکسن ایرانی تب برفکی تأمین شده و حتی واکسن‌های دیگر نیز به‌ وفور وجود دارد اما وقتی تقاضا به سوی یک واکسن خاص آن ‌هم از نوع خارجی آن گرایش می‌یابد شاید با کمبودهایی روبرو شویم.
وی با بیان اینکه دامداران در تأمین واکسن تب برفکی برای دام‌های خود بیشتر به دنبال واکسن رایگان هستند ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مشکلات بودجه‌ای در اختیار گذاشتن تمامی واکسن‌ها به صورت رایگان از توان مجموعه دامپزشکی خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به افزایش تقاضا برای واکسن خارجی تب برفکی گفت: واکسن‌های خارجی رایگان نیست و توسط شرکت‌های واردکننده تأمین می‌شود.

وی افزود: این شرکت‌ها براساس ارز و میزان مورد نیاز کالاها را وارد می‌کنند و واردات جدید و جایگزینی مجدد کمی طول می‌کشد.
احمدی ادامه داد: در حوزه دام سبک در اواخر زمستان پارسال و اوایل بهار امسال حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسیناسیون تب برفکی گوسفند در این شهرستان انجام شد اما در حوزه دام سنگین که اغلب سه نوبت در سال انجام می‌شود به دلیل رایگان نبودن واکسن انجام واکسیناسیون به تقاضا و استقبال دامدار بستگی دارد.
وی با بیان اینکه دامداران باید هزینه واکسن‌های بهادار را پرداخت کنند گفت: برخی گاوداری‌های صنعتی که باید این واکسن را دریافت کنند آن را به‌ صورت قرض دریافت کرده‌اند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود که برخی از آنها با گذشت یک سال هنوز بدهی خود را در این زمینه پرداخت نکرده‌اند.
شهرستان قوچان در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور قوچان واکسیناسیون تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور قوچان واکسیناسیون تب برفکی سازمان دامپزشکی کشور قوچان واکسیناسیون تب برفکی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مستاجران افغانستانی

داود بیگی نژاد از راه اندازی سامانه یا کانال سوت زنی برای مشاوران املاک، برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه راهکار جلوگیری از اجاره دادن ملک و مسکن به اتباع غیر مجاز این است که برای مشاوران املاک سامانه سوت‌زنی و گزارش‌دهی به متولی امر راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در حال انجام و اجرا است.

وی گفت: افراد می‌توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.

بیگی نژاد توضیح داد: همزمان با ارائه گزارش‌ها بلافاصله و مستقیما به نهاد و دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و این اقدام می‌تواند در شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز بسیار موثر و سریع باشد.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک تهران در حال حاضر نظارت‌های زیادی از سوی اتحادیه مشاوران املاک بر فعالیت اتحادیه مشاوران املاک تهران دارد.

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود