Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:45:52 GMT

بخور نخورهای بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۲۷۸

بخور نخورهای بیماران کرونایی

ایسنا/کرمانشاه کرونا حالا بعد از گذشت چندماه شکل‌های جدید به خود گرفته، یک بار به شکل بیماری تنفسی، یک بار به شکل مسمومیت غذایی و در برخی موارد به شکل بیماری‌های قلبی ومغزی خود را نشان می‌دهد.

با توجه به اهمیت تغذیه در درمان بیماریهای مختلف، اهمیت این موضوع در بیماران کرونایی هم انکارناپذیر است و این بیماران باید با توجه به نوع علائم بیماری خود تغذیه مناسبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اشرف رشیدی کارشناس ارشد تغذیه در این رابطه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش موثر تغذیه در تمام بیماریها، گفت: تغذیه عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در همین راستا افراد چه قبل از بیماری و چه در دوران بیماری باید توجه ویژه ای به تغذیه خود داشته باشند.

وی افزود: در بحث بیماری کرونا هم توصیه بر این است که افراد پیش از ابتلا به این بیماری با تغذیه مناسب و استفاده از مواد مغذی سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و احتمال ابتلا به این بیماری را پایین بیاورند.

رشیدی تصریح کرد: مبتلایان کرونا هم باید در طول مدت بیماری بسته به علائم آن تغذیه مناسبی داشته باشند، در دسته ای از مبتلایان علائم بیماری به شکل اسهال و استفراغ بروز پیدا می کند و این بیماران باید مصرف مایعات را افزایش دهند. این دسته از بیماران غذاهایی مانند سوپ، فرنی و شیربرنج را بیشتر مصرف کرده و از آبمیوه ها و سایر مایعات در حجم بالا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که بیمار علامت اسهال دارد، بسیاری الکترولیت‌های بدن هم با آن دفع می شود و در این شرایط سلامت فرد به خطر می‌افتد و این امر می‌طلبد مصرف مایعات و غذاهای انرژی زا همراه با ویتامین‌ها و مواد مغذی تا حد زیادی در برنامه غذایی بیماران افزایش یابد.

این کارشناس ارشد تغذیه به سختی‌های تغذیه بیماران کرونایی مبتلا به اختلال حس بویایی و چشایی اشاره و تصریح کرد: این بیماران بطور معمول به دلیل از دست دادن این دو حس، میل چندانی به غذا ندارند و این امر می‌تواند ایمنی و سلامت بدن آنها را به خطر بیندازد.

وی افزود: این بیماران باید با وجود نداشتن اشتها، غذا بخورند و باید همراه با غذا حجم بالایی هم مایعات  و مواد مغذی مصرف کنند تا سیستم ایمنی بدن آنها کارایی لازم را داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه عمده بیماران کرونایی دچار علائم تنفسی و گلودرد و سرفه هستند، گفت: برای این دسته از بیماران استفاده از مایعات گرم بسیار توصیه می شود.

وی افزود: همچنین این دسته از بیماران باید از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کرده و غذاها را بصورت آب‌پز میل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس كرمانشاه منطقه کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از اختصاص ۹هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد. - اخبار استانها -

انور اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که آیا از بیماران خاص در استان حمایت می‌شود؟ اظهار داشت: در دو سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شد که از 107 بیماری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از راه‌اندازی این صندوق تنها 5 نوع بیماری مشمول حمایت می‌شدند که اکنون 107 بیماری تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: در سال نخست 5 هزار میلیارد تومان، سال دوم 7 هزار میلیارد تومان و اکنون برای سال سوم 9هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان درباره نحوه حمایت از بیماران افزود: این بیماران به دو صورت که نخست سامانه‌ای و خودکار در سیستم نشان‌دار می‌شوند که اکنون 80 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در کردستان شناسایی و مشمول حمایت این صندوق هستند. 

وی بیان کرد: از این 80 هزار نفر 40 درصد مربوط به بیمه تأمین اجتماعی هستند یعنی چتر حمایتی تنها محدود به بیمه سلامت نیست بلکه تمام ایرانیان می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  بار مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی در کشور 5 میلیون نفر و در کردستان 150هزار بار بوده است. 

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر 450میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده که از این میزان 40 میلیارد تومان آن در این اداره‌کل پرونده‌ها به صورت دستی از بیماران تحویل گرفته شده و بازپرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان اذعان داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از این خدمات باید حتماً عضو یکی از بیمه‌های پایه (بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح) باشند.

انتها یپیام/481/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم