Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد منزل مسکونی در یک‌هزار و ۶۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان سنددار شده که نشان‌دهنده توجه به مالکیت روستاییان ‌است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد، ادامه داد: تاکنون منازل مسکونی ۲۹ شهر با ۹۷ درصد پوشش در این شهرها نیز سنددار شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: با این آمار از مجموع ۵۶ هزار و ۶۳۱ واحد مسکونی شهری، ۳۸ هزار و ۲۶۴ واحد از خدمات طرح سنددار کردن این اداره کل بهره‌مند شده‌اند و اجرای این طرح در باقی واحدها نیز در دست اجراست.

بدلی اضافه کرد: متقاضیان این طرح می‌توانند مدارک خود را به دهیاری‌ها تحویل دهند و از مراجعه به شهرها برای پیگیری سنددار کردن منازل مسکونی‌شان خودداری کنند.

وی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددارکردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.

وی اظهار داشت: حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستاها منجر به کاهش هزینه‌های اضافی برای متقاضیان می‌شود.

وی اضافه کرد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.

کاهش پرونده در محاکم قضائی و ثبتی با تثبیت مالکیت افراد، استفاده از اسناد مالکیت در مراودات اقتصادی مانند دریافت تسهیلات و وثیقه از مزیت‌های سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902741

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد