Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:17:53 GMT

بولتون: ترامپ به رهبران برجسته جهان حسادت می‌ورزد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۴۶۱

بولتون: ترامپ به رهبران برجسته جهان حسادت می‌ورزد

«جان بولتون» در مصاحبه‌ای اختصاصی با "دویچه وله" که شب گذشته منتشر شد، می‌گوید که ترامپ همواره به همکاران خود بدگمان است و به رهبران برجسته جهان حسادت می‌ورزد.

در شرایطی که تنها چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، دونالد ترامپ در محاصره مشکلات فراوان قرار گرفته است. ناخرسندی از زمامداری او حتی حامیان پیشین او در حزب جمهوری‌خواه را نیز فرا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافظه‌کاران ترامپ را در مدیریت بحران کرونا ناکام می‌بینند، که هم‌اکنون به گسترش سریع پاندمی و بیکاری میلیون‌ها نفر در ایالات متحده انجامیده است.

منتقدان ترامپ هم‌چنین به میلیون‌ها بیکار در این کشور و اعتراضات و تنش‌های مربوط به نژادپرستی پس از قتل جورج فلوید به راه افتاد اشاره می‌کنند.  

در این مصاحبه مشاور امنیتی پیشین ترامپ تأکید می‌کند که او حتی به همکاران نزدیک خود به شدت سوءظن دارد و از خلق فضای همکاری در کاخ سفید ناتوان است. به گفته بولتون: «ترامپ هنوز به درستی درک نکرده که رئیس جمهور ایالات متحده بودن چه وزن و اهمیتی دارد.»

ناآگاهی از امور امنیتی

بولتون با اشاره به ضعف‌های روانی شخصیت ترامپ، می‌گوید که او به رهبران پراهمیتی مانند شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین به شدت حسادت می‌ورزد. او دوست دارد کنار سیاستمداران برجسته بنشیند و مثل آنها تصمیمات بزرگی بگیرد.

بولتون در مصاحبه با دویچه وله تأکید می‌کند که در همکاری ۱۷ ماهه خود با دولت ترامپ، متوجه شده است که او برخلاف آنچه خود و نزدیکانش ادعا می‌کنند، از امور امنیتی کشور ناآگاه است و حاضر نیست با مطالعه اسناد و گزارش‌ها اطلاعات بهتر و بیشتری کسب کند.

رویارویی با کره شمالی

به اعتقاد بولتون ترامپ از چندوچون کشمکش با کره شمالی اطلاع کافی نداشت و برای دیدار با کیم جون اون، رهبر کره شمالی خود را به شکل مناسب آماده نکرده بود.

به نظر بولتون: «ترامپ مایل بود به هر قیمتی یک توافق اتمی با کره شمالی امضا کند و گمان نمی‌کنم که به اندازه کافی به چندوچون این موضوع توجه کرده بود».

به نظر بولتون، ترامپ به طور زودهنگام به دیدار سران دو کشور در سال ۲۰۱۹ در هانوی پایان داد، زیرا از پیامدهای توافقی که انجام داده بود، هیچ اطمینانی نداشت. «او می‌دانست که در صورت امضای توافق و فاش شدن جزئیات آن در آمریکا با واکنش‌های تندی روبرو خواهد شد.»

به اعتقاد بولتون، عملکرد سیاسی ترامپ پیش از آن که بر رهیافت و استراتژی دقیق استوار باشد، از منافع سیاسی فوری او تأثیر می‌گیرد. او می‌گوید که در زمان همکاری با کاخ سفید گاهی احساس می‌کرده است که ترامپ جز نیات و اهداف شخصی انگیزه و قطب‌نمایی نداشته است.

قتل فجیع خاشقچی

بولتون درباره قتل فجیع جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به دست مأموران امنیتی عربستان می‌گوید که ترامپ تصمیم گرفته بود در این مناقشه به هر قیمتی از مقام‌های عربستان دفاع کند، زیرا برایش اهمیت داشت که معاملات تسلیحاتی با عربستان حتما انجام گیرد.

در رابطه با استیضاح ترامپ، تیم سباستین، از سوی دویچه وله، از خودداری بولتون از شهادت دادن در سنا علیه ترامپ سؤال می‌کند. بولتون در پاسخ به این پرسش،  رویکرد حزب دموکرات را نادرست می‌داند و می‌گوید که نمایندگان دموکرات با اتخاذ موضعی یکسویه در قضیه زدوبند پنهانی اطرافیان ترامپ با دولت اوکراین، باعث شدند که سنای آمریکا به تبرئه ترامپ رأی دهد.

جان بولتون در پایان مصاحبه ابراز امیدواری می‌کند که آنچه از راه استیضاح نتوانست باعث برکناری ترامپ شود، با انتخابات آینده، که تنها چهار ماه به آن باقی مانده، انجام گیرد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ جان بولتون ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ جان بولتون ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جان بولتون ایالات متحده آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد