Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:02:29 GMT

چالش رقابت‌های جهانی برای متولیان فدراسیون کشتی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۶۷۸

چالش رقابت‌های جهانی برای متولیان فدراسیون کشتی

به گزارش خبرنگار مهر، پس از لغو و تعویق تمامی رویدادهای رسمی و بین المللی کشتی در سراسر جهان تا روز ١٠ شهریور ماه، کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی برای تدوین یک برنامه عملی برای رویدادهای باقیمانده در سال ۲۰۲۰ تشکیل جلسه داد.

بر اساس این طرح، مکان و زمان برخی از رویدادهای بین المللی تعیین و مقرر شد همچنان باید برای قطعیت این برنامه تا ماه‌های آینده منتظر ماند، اما بحث رقابتهای جهانی به عنوان مهمترین رویداد امسال، یکی از دغدغه های جدی متولیان کشتی ایران و جهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تصمیم کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی مقرر شد رقابتهای کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان طی روزهای ٢٢ تا ٣٠ آذر امسال به میزبانی بلگراد کشور صربستان برگزار شود. رویدادی که ایران و آمریکا به عنوان دو کشور مدعی کشتی جهان، همواره با آن مخالف بودند، اما انگار زور روسها بیشتر بود و توانستند حرف خود را مبنی بر برگزاری رقابتهای جهانی به کرسی بنشانند.

هر چند این تصمیم اتحادیه جهانی کشتی هنوز قطعی نشده و باید منتظر وضعیت شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان بود، اما فدراسیون کشتی کشورمان قصد ندارد زمان را از دست بدهد و می خواهد به هر شکل ممکن، تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان را برای چنین رویدادی مهیا کند.

فعلا که تمامی رویدادهای کشتی از جمله اردوهای تیم ملی با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تعطیل است، اما فدراسیون کشتی همچنان سعی دارد تا زمینه برگزاری اردوهای تیم ملی را بصورت محدود و کنترل شده از مرداد ماه استارت بزند.

پافشاری و اصرار فدراسیون کشتی بر آغاز دوباره اردوهای تحت شرایط کاملا حفاظت شده از نظر شیوع ویروس کرونا تا حدی زیادی منطقی است، چراکه نمی توان زمان باقیمانده تا رقابتهای جهانی را از دست داد. طبیعتا اگر برگزاری این رویداد مهم بین المللی قطعی شود، فدراسیون نمی تواند در لحظات آخر به دنبال ارنج و اعزام تیم های ملی باشد.

در همین راستا تاکنون چندین نشست ویژه با حضور کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در فدراسیون کشتی تشکیل شده تا راهکارهای پیشنهادی بررسی و آماده اجرا شود. ماحصل این نشست ها در خصوص چگونگی برگزاری اردوهای تیم‌ملی بدین شکل بوده که احتمالا اردوها با تعداد معدودی از کشتی‌گیران برگزار شود، چرا که شلوغی بیش از حد اردوها با شرایط فعلی هم‌خوانی ندارد و خارج از پروتکل‌های بهداشتی است. فدراسیون هم سعی دارد تا در صورت استارت دوباره اردوهای تیم‌ملی، اصول بهداشتی در بالاترین حد ممکن رعایت شود.

البته تمام این برنامه‌های مدون که در انتظار اجرا قرار دارد، منوط به صدور مجوز از سوی وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود که گویا با توجه به موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور، فعلا نظری مساعدی برای آغاز رویدادهای کشتی ندارند.

کد خبر 4969066 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کشتی رقابتهای قهرمانی جهان اتحادیه جهانی کشتی ویروس کرونا لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا والیبال فدراسیون کشتی لیگ برتر والیبال کشتی آزاد باشگاه پرسپولیس فوتسال فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال فولاد خوزستان فرهاد مجیدی اردوهای تیم ملی فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸

میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنابر تصمیم هیئت اجرایی فدراسیون بین المللی وزنه برداری، شهرهای ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس در ونزوئلا، میزبان رقابت‌های جهانی وزنه برداری در سال 2027 و 2028 خواهند بود.

ایروان در سال 2023 مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان آمریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2026 نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.

محمد جلود رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک 2028 هنوز مشخص نشده اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال 2027، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است