Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران توکلی کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: این مزارع بیشتر در شهرستان‌های اصفهان، برخوار، شاهین شهر و میمه و شهرضا قرار دارند و روند برداشت در مناطق سردسیر استان در غرب استان تا اوایل شهریور ادامه خواهد داشت.

او میزان برداشت امسال گندم را با سال قبل یکسان برشمرد و ادامه داد: البته با توجه به اینکه دوره‌های آبیاری کشت امسال در مقایسه با کشت سال گذشته در بصورت منظم‌تری بود، سبب شد گندم فعلی از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آغاز برداشت گندم و جو از مزارع اصفهان


کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار هکتار کشت آبی و ۱۸ هزار هکتار دیم این محصول در استان وجود دارد، اضافه کرد: امسال پیش بینی می‌شود در مجموع ۲۹۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان در این پیوند گفت: این اداره‌کل تاکنون موفق به خرید ۳۷ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان به ارزش ۹۳.۹ میلیارد تومان شده است.

محمود ابراهیمی اضافه کرد: خرید از اوایل خرداد ماه سال جاری در مناطق شرقی شروع شد و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: این مقدار گندم توسط افزون بر سه هزار کشاورز طی ۶ هزار و ۸۲۸ محموله به مراکز خرید دولتی در مدت ۳۷ روز تحویل و به طور متوسط روزانه یک هزار تن گندم تحویل مراکز دولتی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود مبلغ ۱۳.۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه کشاورزان استان اصفهان می‌توانند محصول خود را به ۳۹ مرکز تعاونی روستایی به عنوان مباشر و ۲ سیلوی دولتی و ۹ کارخانه آردسازی تحویل دهند، اظهارداشت: تمامی گندمکارانی که قصد تحویل محموله‌های خود به دولت را دارند ابتدا باید به سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به تعیین و ثبت میزان سهمیه گندم خود اقدام کنند.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان، ۳.۹ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت گندم خرید تضمینی گندم اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد