Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از افزایش محتوای آموزش‌های همگانی و امدادی در کتب درسی دانش‌آموزان در سال جاری خبر داد.

خسرو رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: براساس بند الف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران و تفاهم نامه جمعیت هلال احمر با وزارت آموزش و پرورش همکاری میان دو مجموعه در ارائه آموزش‌های همگانی در جامعه افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح اقدامات هلال احمر برای توسعه آموزشهای همگانی امداد و کمکهای اولیه در جامعه به منظور ارتقای تاب‌آوری مردم گفت: طبق بند الف ماده ۱۴ قانون جدید مدیریت بحران، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت علوم با همکاری هلال احمر به طراحی و ارائه واحدهای درسی در حوزههای آمادگی در برابر مخاطرات و آمادگی در برابر سوانح می پردازند که لازمه آن، بررسی وضعیت موجود کتب درسی است.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه این نهاد برای توسعه و ارتقای آموزشهای همگانی در جامعه گفت: محتوای کتب درسی دانش آموزان در سال جاری براساس بند الف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران و تفاهم نامه جمعیت هلال احمر با وزارت آموزش و پرورش به‌روزرسانی می شود. همچنین مطابق این تفاهم نامه که در حال انعقاد است، زمینههای همکاری میان دو مجموعه در طرح دادرس هلال احمر، قوت بیشتری می گیرد.


رحمانی افزود: علاوه بر به‌روزرسانی محتوای کتب درسی، تولید محتوای کمک درسی برای شبکه آموزش سیما و همچنین نرم افزار شاد که ویژه دانش آموزان است، در دستور کار هلال احمر قرار گرفته است. تولید جزوات آموزشی برای مربیان و معلمان نیز در ادامه این روند، انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه کانال سازمان جوانان هلال احمر نیز در نرم افزار شاد راه اندازی شده است، افزود: در این کانال، مطالب و محتوای آموزشی در خصوص کرونا ویروس، زمین لرزه، حوادث و سوانح و .... را معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت و محتوای مباحث بشردوستی و ...را سازمان جوانان هلال احمر آماده و تدوین می کند.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: با همکاری هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش و پژوهشکده سوانح طبیعی، دستورالعمل استانداردهای آموزشی در مدارس نیز در حال تدوین است.

رحمانی با بیان اینکه از سال ۹۲ آموزش‌های هلال احمر در کتب درسی گنجانده شده، افزود: در دوره دولت تدبیر و امید حدود ۱۴ میلیون دانش آموزش از طریق کتب درسی خود با مباحث زلزله، ایمنی و کمکهای اولیه آشنا شدهاند.


وی افزود: یکی از مهمترین روش‌های آموزش همگانی، انتقال مفاهیم از طریق کتب درسی است و این موضوع، سال‌ها دغدغه بسیاری از سیاست گذاران در هلال احمر و نهادهای مدیریت بحران بوده که مفاهیم مرتبط با آمادگی در برابر مخاطرات، مفاهیم بشردوستی و کمکهای اولیه در کتاب‌های درسی وجود داشته باشد.


رحمانی کتاب‌های درسی که مباحث هلال احمر، سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی در آنها گنجانده شده را شامل کتب علوم اول دبستان، مطالعات اجتماعی سوم دبستان، مطالعات اجتماعی پنجم دبستان، علوم تجربی ششم دبستان، مطالعات اجتماعی هفتم دبستان، آمادگی دفاعی پایه نهم، آمادگی دفاعی پایه دهم، استان شناسی پایه دهم، زمین شناسی پایه یازدهم و سلامت و بهداشت پایه دوازدهم عنوان کرد و گفت: محتوای این کتاب‌ها با توجه به سن دانش آموزان آماده شده و از مقطع ابتدایی تا مقاطع تحصیلی بالاتر در این حوزه را شامل می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموز زلزله ايمني كتب درسي پژوهش و فناوری جمعیت جمعیت هلال احمر آموزش و پرورش مدیریت بحران دانش آموزان کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز