Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-27@05:08:53 GMT

تست pcr مثل شیر یا خط است!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۸۴۶۰

تست pcr مثل شیر یا خط است!



انتظار نداریم تست‌های مثبت به سرعت منفی شود / رسول پناه برد پرسپولیس را به خاطر مادرش به من تقدیم کرد!

درخصوص اتفاقات اخیر مربوط به باشگاه استقلال درباره شیوع کرونا در اردوی این تیم و ماجراهایی که طی چند روز گذشته در همین زمینه به‌وقوع پیوست مبنی‌بر اینکه ابتدا تست ۹ آبی‌پوش مثبت و سپس در ادامه طی تست‌های بعدی که به‌عمل آمد تست چند بازیکن منفی اعلام شد تا این تعداد مشکلی برای همراهی استقلال نداشته باشند حرف و حدیث‌های زیادی به‌گوش رسیده و اخبار متعددی منتشر و حتی شایعه شد که از ابتدا استقلالی‌ها راستش را نگفته‌اند؛ این درحالی است که روز گذشته نیز اعلام شد چهار بازیکن استقلال کرونا ندارند و می‌توانند این تیم را در بازی امشب مقابل تراکتور همراهی کنند، اما نکته و سوال اصلی این است که چطور ممکن است طی چند روز و چه‌بسا کمتر از ۷۲ ساعت تست‌هایی که توسط بیمارستان مسیح دانشوری مثبت اعلام شده بود حالا و در این برهه زمانی منفی شده تا به قولی کار استقلال با سازمان لیگ و ادامه رقابت‌ها بیخ پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در همین زمینه با فوق‌تخصص مراقبت‌های ویژه در بیمارستان مسیح دانشوری به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با دکتر هاشمیان را در ادامه می‌خوانید. آقای دکتر حتما می‌دانید فوتبالی‌ها این روزها بسیاری‌شان با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند هر چند در این زمینه شایعات و حرف و حدیث هم زیاد است. اتفاقا از آنجا که خود من یک پرسپولیسی هستم آقای رسول‌پناه، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه خودش حالش مساعد‌‌ شد و از کرونا خلاصی پیدا کرد مادرش را که به این ویروس مبتلا شده بود را نزد من آورد که اتفاقا مادر وی حال مساعدی هم نداشت و مراقبت‌های خاصی را به‌عمل آوردیم و در ادامه زمانی که پرسپولیس ۱۰ نفره مقابله شاهین بوشهر به برتری رسید رسول‌پناه تماس گرفت و گفت به‌خاطر شما این یک گل را زدیم و ۱۰ نفره بردیم تا از زحمات‌تان تشکر کنیم. درخصوص تیم استقلال هم در زمینه تست‌گیری مجدد از اعضای این تیم مشکلات زیادی ایجاد شده و این سوال پیش می‌آید که چطور تست‌های برخی از بازیکنان این تیم به فاصله چند روز که مثبت اعلام شده بود، منفی شده است. به‌طور کلی درخصوص تست‌های پی‌سی‌آر ۴۰ تا ۶۰ درصد می‌توان درباره مبتلا شدن به کرونا تشخیص قطعی داد. تقریبا این تست را باید شبیه شیر یا خط درنظر گرفت، بنابراین وقتی که تست پی‌سی‌آر گرفته شد و در این زمینه تشکیک به‌وجود آمد حتما با توصیه پزشک باید بیمار سی‌تی‌اسکن انجام دهد چون در سی‌تی‌اسکن تشخیص بهتری درخصوص درگیری ریه‌ها داده خواهد شد. با این حال براساس سوالی که مطرح کردید وقتی تست پی‌سی‌آر مثبت می‌شود ما انتظار نداریم که به سرعت این تست پاسخش منفی شود و برای ما هم این امر عجیب است مگر اینکه دوره بیماری و اطلاع به کرونا را دیر متوجه شده و به همین نسبت دیرتر از موعد به آزمایشگاه مراجعه شود و نتیجه تست‌گیری مطابق با روزهای پایانی ابتلا باشد که در ادامه و طی چند روز بعد پاسخ تست‌های بعدی منفی شود که این موضوع نیز می‌تواند طبیعی باشد. یعنی کار بازیکنان استقلال به سی‌تی‌اسکن نکشید؟ از این موضوع خبر ندارم اما احساس می‌کنم تست‌ها در حد پی‌سی‌آر برای آنها انجام شده و تا زمانی که شما تست‌تان منفی نشود ناقل محسوب می‌شوید. دکتر هراتیان مسئول ایفمارک در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرد که وزارت بهداشت تست‌هایی که استقلالی‌ها‌ گرفتند را قبول ندارد. من به‌عنوان یک پزشک به قضیه نگاه می‌کنم. برای ما سلامتی افراد بسیار مهم‌تر است. الان چرا به افراد ناقل در اجتماع می‌گویم ماسک بزنند چون این ویروس را به افراد دیگر منتقل نکنند، اما به‌طور حتم سلامتی یک ورزشکار مهم‌تر از هر چیز دیگری به‌شمار می‌رود. یعنی اگر شخصی تستش مثبت است باید قرنطینه شود و بعد از آن بررسی مجدد برایش صورت بگیرد و اگر علامتی مبنی‌بر بیماری داشت آن علائم بررسی و بیماری درمان شود. فرقی نمی‌کند این مشکلات برای تیم استقلال باشد یا پرسپولیس بلکه همه باید این مسائل را رعایت کنند و سلامتی ورزشکار مهم‌ترین رکن است. یکی از مربیان استقلال می‌گفت در هفته گذشته آن‌قدر از بازیکنانی که تست مثبت داشتند مجددا تست گرفتند تا تست برخی از آنها منفی شود تا درنهایت استقلال به شرایط مسابقه برگردد. شما به‌عنوان یک پزشک این موضوع را تایید می‌کنید؟ این کار اصلا مرسوم نیست و حتی جنبه علمی ندارد که مدام تست بگیرید تا بالاخره یک پاسخ منفی به دست بیاید. در این زمینه علائم مهم است و کسی اگر علائم داشت باید به قرنطینه ادامه بدهد. فرهیختگان /محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با «مثبت آموزش» به روز باشید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، برنامه «مثبت آموزش» با توجه به هدف شبکه آموزش که فرصت برابر آموزشی و توجه به عدالت آموزشی است، به بخش های مختلف فرهنگی، سواد آموزشی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد اجتماعی به صورت کارشناسی وگفتارها و داستان های کوتاه آموزشی، سلامت دانش آموزی و کارشناسی سلامت محور و … می پردازد.

در بخش صبحگاهی با محوریت تقویم تاریخ، اخبار و … اتفاقات روز را مرور می کند. در این بخش با تغذیه دانش آموزی و ورزش همگانی سبک های مختلف ورزش دانش آموزی را معرفی و بحث سلامت ورزشی را پیگیری می کند. همچنین در بخش فرهنگی اخبار و رویداد های جذاب فرهنگ و هنر مرور می شود.

مطالبات عمومی و پیگیری مطالبات و بررسی رویدادها و مناسبت ها در بخش های مختلف ملی و آیینی، توجه ویژه به نوجوانان و جوانان به صورت معرفی استعدادها و ظرفیت های مستعد، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش به صورت مستقل، جذب و پخش تولیدات مردمی، روایت زندگی مردمی و نگاه ملی و آیینی به مناسب های تقویمی و تبیینی از دیگر رویکردهای قابل توجه برنامه «مثبت آموزش» است.

این برنامه در ساعات نیمروزی و عصرگاهی نیز تا حدود ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و با مرور برنامه های پخش شده در شبکه آموزش به بررسی اخبار و مسایل روز و آموزش مطالب علمی و همچنین جهاد تبیین در زمینه دستاوردهای علمی و فرهنگی و آموزشی کشور نیز خواهد پرداخت.

برنامه «مثبت آموزش» به تهیه کنندگی سید احسان میرمحمد علی و محمد بخشایش هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6087936 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • جام حذفی ایران؛ هفت قهرمان به راه خود ادامه می‌دهند
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • استعلام مهم تراکتور منفی شد
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند