Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در دو هفته اخیر، ۲۰ گل تاریخی تیم‌های آسیایی در تاریخ جام‌های جهانی را در دو نظرسنجی به رای کاربران خود گذاشت.

به گزارش تسنیم، گل‌های مرحوم ایرج دانایی‌فرد به اسکاتلند در جام جهانی ۱۹۷۸ و مهدی مهدوی‌کیا به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ هر کدام در یکی از این نظرسنجی‌ها حضور داشتند و به ترتیب به مقام‌های دوم و اول رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




اکنون سایت AFC نظرسنجی نهایی خود برای انتخاب بهترین گل تاریخ آسیایی‌ها در جام‌های جهانی را منتشر کرده که گل‌های دانایی‌فرد و مهدوی‌کیا در این نظرسنجی با هشت گل دیگر رقابت می‌کنند.

AFC درباره این دو گل تاریخی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌های جهانی نوشت: دانایی‌فرد برای به ثمر رساندن نخستین گل تیم ملی ایران در جام جهانی و ثبت لحظه‌ای فراموش‌نشدنی در سفر آن‌ها به مراحل نهایی مسابقات، مهارت و سماجت را ترکیب کرد. مهدوی‌کیای بزرگ هم بازیکنی با سرعت، قدرت و توازن بود و از همه آن‌ها برای رقم زدن بُردی فراموش‌نشدنی در ورزشگاه لیون اِستاده دِگرلاند در جام جهانی ۱۹۹۸ استفاده کرد.

گل‌های فیصل الدخیل از کویت به چکسلواکی (جام جهانی ۱۹۸۲)، احمد راضی از عراق به بلژیک (جام جهانی ۱۹۸۶)، سعید العویران از عربستان به بلژیک (جام جهانی ۱۹۹۴)، کیسوکه هوندا از ژاپن به ساحل عارج (جام جهانی ۲۰۱۴)، تیم کاهیل از استرالیا به هلند (جام جهانی ۲۰۱۴)، فهد الغشیان از عربستان به سوئد (جام جهانی ۱۹۹۴) و سون هیونگ‌مین از کره جنوبی به مکزیک (جام جهانی ۲۰۱۸)، سایر نامزد‌های عنوان بهترین گل تاریخ تیم‌های آسیایی در جام‌های جهانی هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ورزش فوتبال تیم ملی تیم ملی فوتبال جام جهانی تیم های آسیایی صراط جام های جهانی جام جهانی گل تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، گفت: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کار و کارگر و نشست صمیمی کارگران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت بوده که به احتساب خانواده‌های آنان حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه زندگی مردم با تولیدات کارگران عجین است افزود: ارمغان تولید برای کشور ثروت است وثروت نیز رفاه به بار می‌آورد بنابراین توجه به رفاه، آسایش و آرامش جامعه کارگری لازم و ضروری است.


امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: دورنگری در آثار علامه شهیدمطهری در تاریخ مشهود است چرا که شهیدمطهری از عالمان برجسته تاریخ ایران و اسلام شناسی زبده‌ای بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.


به گفته فلاحتی اگر کسی یک دوره آثار شهیدمطهری را مطالعه کندمی‌تواند اسلام شناس شده و توانایی پاسخگویی به شبهات روز را بدست بیاورد
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: بدخواهان درصدد بودند تا به خاطر جرایم گروهک‌ها مرز‌های ایران و پاکستان ملتهب باشد لذا عمده هدف سفر رئیس جمهور ایران رفع این التهابات ۲ کشور بوده که تفاهم نامه‌هایی دراین زمینه صورت گرفت.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، افزود: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد، لذا به زودی شاهد شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در جغرافیای تاریخ اسلام خواهیم بود

دیگر خبرها

  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • بهترین لحظه تاریخ معلمی مجتبی شکوری (فیلم)
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است