Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‎های پزشکی فیروزآباد از ثبت ۷ هزار و ۲۳۵ مأموریت این مرکز طی سال ۹۸ خبر داد و گفت: بیماران قلبی و تنفسی بیشترین دریافت‌کنندگان خدمات اورژانس بودند.

مهدی علی‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در فیروزآباد اظهار داشت: پرسنل اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد طی ۱۲ ماه سال ۹۸، موفق به ثبت ۷ هزار و ۲۳۵ مأموریت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۷۵۴ مأموریت تصادفی و پنج هزار و ۴۷۷ مأموریت غیر تصادفی بود.

بیماران قلبی و تنفسی بیشترین دریافت‌کنندگان خدمات اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی شهرستان فیروزآباد گفت: طبق روال همیشه، بیماران قلبی و بیماران تنفسی بیشترین دریافت‌کنندگان خدمات اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد در مدت مذکور بودند.

علی‌یاری ادامه داد: بیش از ۳۸۰ بیمار و مصدوم به‌صورت سرپایی در محل مأموریت زیرپوشش اقدامات درمانی قرار گرفتند و نیاز به اعزام پیدا نکردند.

وی گفت: در همین مدت، ۹۵۹ بیمار و مصدوم پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی اولیه با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی برای ادامه درمان منتقل شدند.

آمار فوتی‌ تصادفات در فیروزآباد طی سال ۹۸

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد آمار فوتی‌های تصادفات را در این شهرستان ۳۶ نفر در طول ۱۲ ماه سال ۹۸ اعلام کرد و بیان داشت: این آمار فقط درصحنه تصادف برداشت‌شده و قطعاً فوتی‌های تصادفی بیشتر از این خواهد بود، چراکه ممکن است درصحنه تصادف نیروهای اورژانس شخصی را به‌عنوان مصدوم به مراکز درمانی انتقال دهند اما این مصدوم در مرکز درمان فوت شود که مرکز اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد آمار این‌گونه مصدومان که در محل مراکز خدمات درمان فوت‌شده‌اند، را ندارد.

علی‌یاری گفت: درواقع نیروهای مرکز اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد در سوانح تصادفات اگر مصدوم با وضعیت حیاتی وخیم را مشاهده کند که یک‌هزارم درصد احتمال بازگشت به زندگی داشته و علائم حیاتی در او مشاهده شود به مرکز درمانی انتقال می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان فیروزآباد با ۷ پایگاه اورژانس و ۹ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر و ۴۵ نفر نیروی کارشناس اورژانس مجهز به بروزترین تجهیزات پزشکی در حال خدمات‌رسانی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: تمام تماس‌های اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد توسط کارشناسان پرستاری مرکز پیام تریا و مشاوره پرستاری یا در صورت نیاز، آمبولانس اعزام می‌شود.

علی یاری افزود: مرکز پیام اورژانس فیروزآباد مجهز به سامانه و سرور اسایار بوده که علاوه بر شماره تماس ۱۱۵ این شهرستان، شهرستان‌های قیروکارزین. مهر و لامرد را پوشش می‌دهد.

وی گفت: مجهزبودن آمبولانس‌ها به جی‌پی‌اس، وجود نقشه، ردیابی و پشتیبانی آمبولانس‌ها. ثبت تمام زمان‌ها به‌صورت دقیق توسط جی‌پی‌اس، امکان نظارت و مانیتورینگ آنلاین و هم‌زمان فعالیت و موقعیت تمام ۲۱ آمبولانس تحت پوشش و همچنین سامانه ضبط تمام مکالمات از مزایای این سیستم است.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: خدمات اورژانس ۱۱۵ بیماران قلبی و تنفسی مهدی علی یاری فارس فیروزآباد علی یاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات اورژانس تهران برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: اورژانس استان تهران همچون سال‌های گذشته و مناسبت‌های مختلف، در کنار مردم است و از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه، کارشناسان اورژانس از ساعت ۸ صبح الی ۲۱ با سه دستگاه آمبولانس (یکی از آنها اورژانس بانوان است)، پنج دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده خدمت‌رسانی به هموطنان گرامی در نمایشگاه بین المللی کتاب است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، نیرو‌های اورژانس در مصلی مستقر هستند و در سریع‌ترین زمان در کنار شما خواهند بود.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران تصریح کرد: این استقرار‌ها به صورتی برنامه ریزی شده است تا هیچگونه اختلالی در روند خدمت‌رسانی به شهروندان در سطح استان تهران ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار آمبولانس‌های اورژانس تهران در نمایشگاه کتاب
  • تمهیدات اورژانس تهران برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف