Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@17:43:00 GMT

عملیات هلی برن ارتش ترکیه در اراضی کوهستانی عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۱۳۸

عملیات هلی برن ارتش ترکیه در اراضی کوهستانی عراق

به گزارش ایلنا، پایگاه کرد زبان رووداو شامگاه گذشته -جمعه- اعلام کرد که ارتش ترکیه به صورت مستقیم اقدام به عملیات هلی برن در ارتفاعات استراتژیکی در منطقه کرد.

«زیروان موسی»، بخشدار ناحیه درکار گفت که نیروهای ترکیه از طریق انجام عملیات هلی برن با بالگردهای نظامی برارتفاعات کوه «شاقولی»، در شمال «درکار» واقع در شمال شرق شهر «زاخو» مسلط شدند و نقاط نظامی بر بلندی‌های مشرف به روستای «بووصلی» ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی تاکید کرد  که بالگردها و توپخانه ارتش ترکیه پیش از عملیات هلی برن، این کوه را به شدت بمباران کردند.

بلندی‌­های کوه شاقولی از ابتدای بمباران ترکیه در مناطق مرزی با منطقه کردستان در اواسط ماه گذشته در تیررس آتش توپخانه و جنگنده‌­های این کشور بوده و این منطقه از یک موقعیت استراتژیک به دلیل اشراف بر مناطق اطراف برخوردار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه عراق عملیات هلی برن عملیات هلی برن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه سه‌شنبه شب از رژیم صهیونیستی خواست تا فورا از شهر رفح واقع در جنوب غزه عقب نشینی کند.

به گزارش مشرق، اونجو کِچَلی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: (رژیم) اسرائیل باید فورا از بخشی که در گذرگاه رفح به کنترل خود در آورده است، عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح بر تمام جهان تاثیر خواهد گذاشت، افزود: حمله (رژیم) اسرائیل به رفح تنها یک روز پس از موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس، نشان دهنده آن است که تل‌آویو نیت صادقانه‌ای ندارد.

مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کردند که عملیات نظامی به شهر مرزی رفح تائید شده است و نیروهای این رژیم حمله به اهدافی در این منطقه را آغاز کرده‌اند.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش حماس اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته اما رژیم صهیونیستی گفته است که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح بین غزه و مصر را تصرف کرده و انتقال کمک‌های بشردوستانه متوقف شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند
  • رسانه عبری زبان هدف بعدی ارتش اسرائیل در رفح را اعلام کرد
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق