Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمساری گفت: علاوه بر خدمات درمانی به مراجعان، امهال حق بیمه سهم کارفرمایی در سه ماهه اول شیوع بیماری مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جعفر سمساری » امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر اینکه ساختار جمعیتی و اقتصادی کشور، پایداری سازمان تأمین اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد، اظهار داشت: اصلاح قوانین و مقررات در قالب اصلاحات پارامتریک و ساختاری متناسب با روند رشد جمعیت و شرایط اقتصادی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: قانون بازنشستگی های پیش از موعد و بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، قانون بیمه بیکاری و نیز نحوه تعیین میزان مستمری بازنشستگان از جمله مهمترین قوانینی است که در جهت پیشگیری از فرار بیمه ای، پایداری اشتغال و توزیع عادلانه منافع، بایستی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: علاوه بر خدمات درمانی به مراجعان، امهال حق بیمه سهم کارفرمایی در سه ماهه اول شیوع بیماری، پرداخت کمک هزینه بیکاری به بیمه شدگان شاغل در مشاغل 14 گانه آسیب دیده از کرونا، تمدید اعتبار دفاتر درمانی بیمه شدگان و مشمولین بیکاری تا شهریور ماه، حذف و کاهش فرآیندهای اداری حضوری و تعلیق جلسات کمیسیون های پزشکی و ... از جمله مهمترین اقدامات تأمین اجتماعی بوده است.

سمساری ادامه داد: تأمین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای کشور است که به عنوان یک سازمان اقتصادی و اجتماعی، بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش داشته و خدمات خود را در چارچوب قانون، در قالب خدمات درمانی، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز، تعهدات بلندمدت شامل بازنشستگی، ازکارفتادگی و بازماندگی به ذینفعان ارائه می کند.  

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با بیان این‌که بیش از 697 هزار نفر بیمه شده و 192 هزار نفر بازنشته و مستمری بگیر اصلی تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی استان هستند، یادآور شد: جمعیت تحت پوشش این اداره کل با احتساب افراد تبعی، بالغ بر دو میلیون و یکصد هزار نفر است.

وی تصریح کرد: با توجه به ساختار جمعیتی و شرایط اشتغال کشور، افزایش تعداد بازنشستگان به نسبت بیمه شدگان طی دهه های اخیر پیشی گرفته و در حال حاضر  نسبت بیمه شدگان به بازنشستگان به کمتر از 5 رسیده است که این عدد به عنوان هشداری برای صندوق های بازنشستگی از جمله سازمان تأمین اجتماعی محسوب می گردد.

سمساری، میزان هزینه های پرداخت شده از بابت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان با احتساب هزینه های درمان را 5080 میلیارد تومان دانست و افزود: این رقم حدود 860 میلیارد تومان بیش از میزان منابع سازمان در استان است که اهم آن در قالب 3400 میلیارد تومان تعهدات بلند مدت، 1200 میلیارد تومان تعهدات درمانی، 41 میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و 205 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان توسعه خدمات غیرحضوری در راستای تسهیل و روانسازی امور و افزایش سطوح دسترسی را از جمله برنامه های راهبردی سازمان در طی سالهای اخیر دانست و گفت: مشاهده بازرسی های کارگاهی، ابلاغ الکترونیکی و احکام مطالباتی کارفرمایان، صدور برگ پرداخت غیر حضوری بیمه شدگان خاص، مشاهده سوابق بیمه شدگان، درخواست خدمات غیر حضوری کوتاه مدت، حذف اعتبار دفاتردرمانی، نام نویسی متمرکز بیمه شدگان، دفترچه درمان متمرکز، درخواست غیرحضوری بازنشستگی، صدور گواهی کسر اقساط، فیش حقوقی و احکام مستمری بگیران از جمله مهمترین خدمات غیرحضوری سازمان است که از طریق سامانه  eservices.tamin.ir  در دسترس می باشد.

وی با بیان این‌که حذف اعتبار دفاتر درمانی، اقدامی در جهت حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه نویسی الکترونیکی است، افزود: 159 میلیون بار مراجعه به شعب تأمین اجتماعی در سال انجام می شود که بالغ بر 49 میلیون بار این مراجعات، مربوط به خدمات دفترچه درمانی است که با حذف اعتبار و در ادامه حذف نسخه کاغذی، نیاز به مراجعات حضوری به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

سمساری با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در راستای رونق و جهش تولید همواره حامی نیروهای مولد کشور است، گزارشی از اقدامات این سازمان در راستای بهبود فضای کسب و کار ارائه کرد و اذعان داشت  طی سال98 تعداد 2410 مورد بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب صورت گرفته است که در این قالب 42 میلیارد تومان از جرائم دیرکرد کارگاههای مدیون بخشوده شده است.

وی تسهیل صدور مفاصا حساب جهت صدور و تمدید کارت بازرگانی، تسهیل بازرسی از دفاتر قانونی و تقسیط بلند مدت بدهی کارفرمایان را از دیگر اقدامات اداره کل تأمین اجتماعی استان در راستای بهبود فضای کسب و کار دانست و افرود: بیش از 8600 مورد تقسط بدهی کارفرمایان در سال 98 انجام شده است.

سمساری وصول به هنگام مطالبات حق بیمه به جهت ایفای تعهدات در قبال ذینفعان را ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کارگاه های تحت پوشش، میزان مطالبات معوق اداره کل تأمین اجتماعی استان بالغ بر 1311 میلیارد تومان می باشد و لیکن اداره کل تأمین اجتماعی استان علیرغم این حجم از مطالبات تعهدات خویش را در چارچوب مقررات محقق نموده و موردی از اختلال در فعالیت و تعطیلی کارگاهها به علت بدهی به سامان تأمین اجتماعی گزارش نشده است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی کرونا اداره کل تأمین اجتماعی استان بیمه شدگان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه