Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما،سومین قسمت از فصل جدید برنامه چراغ مطالعه به نقد و بررسی کتاب «درآمدی بر روانشناسی دین» اختصاص دارد.





حجت الاسلام مسعود آذربایجانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سومین قسمت از برنامه چراغ مطالعه به پرسش های کورش علیانی درباره کتاب «درآمدی بر روانشناسی دین» پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب به عنوان متن درسی برای دانشجویان رشته روان‌شناسی، الهیات و دین‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا توسط انتشارات سمت تهیه شده است.
فصل اول کتاب به تعریف روان‌شناسی دین، تاریخچه و روش‌شناسی آن می‌پردازد. فصل دوم، نظریه‌های سه روان‌شناس مشهور: ویلیام جیمز، فروید و یونگ را بررسی می‌کند. به ابعاد دین و دینداری و کاویدن شرایط فهم دینداری و دیدگاههای مربوط به ابعاد دین در فصل سوم پرداخته شده است. فصل چهارم، اشاره‌ای مختصر به تاریخچه و روشهای اندازه‌گیری دینداری، مبانی نظری و مشکلات اندازه‌گیری دینداری دارد و فصل پنجم آثار دینداری در سطح فردی و اجتماعی و نیز هزینه‌های دینداری را بررسی می‌کند.
این برنامه امروز شنبه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۱۷ و جمعه ساعت ۹ صبح خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شبکه چهار برنامه چراغ مطالعه شناسی دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بیا وسط» در هفدهمین قسمت خود به موضوع بررسی شغل همسر و رابطه آن با کیفیت زندگی مشترک می‌پردازد.

این برنامه تولید گروه خانواده شبکه دو که شامل محتوای آموزشی در حوزه ازدواج است، و مخاطب اصلی آن جوانان در شرف ازدواج و خانواده‌های آنان هستند؛ و هفدهمین قسمت آن به کارگردانی و تهیه کنندگی سید یزدان ملک آبادی پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان