Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@02:58:00 GMT

انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۳۰۴

انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه‌ای کوچک در ایتالیا شواهدی را نشان می دهد که در زنان باردار کروناویروس به جنین منتقل می‌شود.

محققان نمونه‌هایی از شیر مادر، جفت، سواپ واژن، مایع آمنیوتیک و خون بند ناف را در 31 زن از سه بیمارستان ایتالیا در حین شیوع بیماری در ماه مارس و آوریل 2020 بررسی کردند که همه در سه ماهه سوم خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها علائم ویروس و آنتی بادی را در نمونه‌های سواپ واژن، شیر مادر، جفت و در نه نمونه خون بند ناف مشاهده کردند.

مقامات بهداشتی به مردم اطمینان دادند که انتقال از مادر به جنین امکان پذیر نیست اما این مطالعه کوچک نشان می‌دهد که ممکن است این مساله برعکس باشد.

کلودیو فنیزیا، متخصص ایمونولوژی دانشگاه میلان، در یک کنفرانس پزشکی مجازی گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که انتقال از مادر به فرزند ممکن است.»

کارشناسان در شروع بیماری همه گیر، معتقد بودند که جنین آلوده نمی‌شوند. سه مطالعه که در ماه مارس انجام شده همچنین نشان می‌دهد که زنان باردار می توانند جنین را در رحم آلوده کنند. این مطالعات کوچک و با حجم نمونه از یک مادر و کودک، 39 نوزاد بود. هیچکدام از نوزادان فوت نکردند.

سونجا راسموسن، متخصص اطفال و استاد دانشگاه فلوریدا گفت: این مطالعات نشان می دهد که ویروس می تواند به جفت انتقال پیدا کند.

سایر بیماریهای عفونی مانند HIV و Zika نیز قابل انتقال به جنین هستند. پزشکان گفتند که یکی از بچه های این مطالعه با کووید-19 به دنیا آمد.

فنیزیا گفت:« که کودکان تازه متولد شده در مورد کرونا ویروس مورد آزمایش قرار گرفتند و در مورد یک نوزاد تازه متولد شده شواهد از ابتلا به کووید-19 وجود داشت زیرا ما ویروس را در خون بند ناف و جفت پیدا کردیم.»

نتایج آزمایش برای فقط دو مورد از 31 کودک تازه متولد شده مثبت ارزیابی شده و عفونت جنین نسبتاً نادر است. آن دو کودک هم به سرعت از ویروس بهبود یافتند.

آنتونی فاشی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی اعلام کرد که عدم اطمینان در مورد ویروس باعث به وجود آمدن چشم انداز ترسناکی برای بارداری شده است.

محققان هنوز اطلاعات زیادی در مورد پیامدهای سلامتی کروناویروس در حین بارداری نمی دانند.

انتهای پیام/

178 / 336 کرونا ویروس کرونا مادر به جنین سواپ واژن شیر مادر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا مادر به جنین شیر مادر نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن ذاکریان در همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان امروز در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار‌های غیررسمی در کشور نشان می‌دهد که سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در سطح کشور انجام می‌شود، عددی که بسیار نگران‌کننده بوده و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

وی تصریح کرد: مرکز نفس در سال ۱۴۰۰ کار خود را در مشهد و با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین سالم آغاز کرد و تاکنون بیش از ۳ هزار مورد جلوگیری از سقط عمد جنین سالم در نقاط مختلف کشور توسط مرکز نفس انجام شده است.

رئیس قرارگاه نفس کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود