Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@12:35:29 GMT

روحانی: مصوبات ستاد ملی برای همه لازم الاجراست

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۳۳۹

رئیس جمهور تاکید کرد هرآنچه که در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تصویب می شود، برای همه اقشار لازم الاجراست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت الاسلام و المسلمین روحانی در جلسه شنبه 21 تیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بر لزوم اجرای دقیق مقررات و مصوبات این ستاد تاکید کرد و افزود: اینکه در برخی از موارد موضوعاتی مانند ساعات کاری به دلایل مختلف رعایت نمی شود، کار درستی نیست و این مصوبات برای همه لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با قدردانی از همراهی مردم در امر استفاده از ماسک گفت: اکثریت قاطع مردم به این توصیه عمل کرده اند و صدا و سیما نیز در این باره به خوبی اطلاع رسانی کرده است.

روحانی تاکید کرد: همه کارمندان در ساعاتی که ما (۷ تا ۱۴) تعیین کرده ایم، باید کار کند و این ساعت کار مثل این است که ساعت موظف آن روز را کار کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نظارت امروز برای ما بسیار مهم است و قوانینی که وضع شده نیز باید درست اجرا شود.
  روحانی عادی‌انگاری از وضعیت کنونی و اضطراب‌افکنی را خطرناک دانست و گفت: اگر مردم فکر کنند وضعیت عادی است و این ویروس دیگر خطرناک نیست، با مشکل روبه‌رو می‌شویم و اگر اضطراب و هراس در مردم ایجاد کنیم، به گونه‌ای که فعالیت‌های اجتماعی، اضطراری، خدمات و اقتصادی متوقف شود، نادرست است.

رییس جمهوری با اشاره به رویکرد کشور‌ها در ایجاد گشایش‌های اجتماعی و اقتصادی اظهار داشت: همه کشور‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا بدون استثنا بعد از مدتی ناچار شدند مسیر گشایش‌ها را ایجاد کنند. ایجاد گشایش از سوی کشور‌ها استثنا ندارد. یک کشور، مراحل گشایش را در یک هفته ایجاد کرد، یکی دیگر در ۲ تا ۳ هفته ایجاد کرد.

روحانی ادامه داد: دلیل آن است که تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در بلند مدت ممکن نیست. هیچ دولتی قادر نیست فعالیت اقتصادی را برای ۶ ماه تعطیل کند و مردم هم زیر بار این تعطیلی نمی‌روند.

وی، این بیماری را در بلندمدت پیشروی ما عنوان کرد و افزود: پنج ماه است درگیر کرونا هستیم و ممکن است پنج ماه دیگر هم با آن روبه‌رو باشیم. راه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و... رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. همه باید در چارچوب فعالیت‌های قانونی کار کرده و فعالیت کنند. همه باید پروتکل‌ها را رعایت کرده و اصول بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

روحانی، تجمعات را در شرایط فعلی غیرقابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: اجتماعات و تجمعات، چه عزا و چه عروسی، چه مهمانی و چه سمینار و جشنواره، مضر است. امروز نه زمان جشنواره است و نه زمان سمینار. حتی نسبت به کنکور هم اگر وزارت بهداشت اشکال داشته باشد، چارچوبی برایش تعریف می‌کنیم که اشکال نداشته باشد. اجتماعات باید در حد ضرورت محدود شود.

رییس‌جمهور با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در کشور‌های مختلف دنیا ابراز داشت: هند اعلام کرده در عروسی حداکثر ۲۰ نفر حاضر باشند و در کشور‌های اروپایی حداکثر ۱۰ نفر. همه جا محدودیت گذاشته‌اند. نمی‌شود در عروسی ۱۰۰، ۱۵۰ نفر در محیط سرپوشیده، با تهویه نامناسب و زمان زیاد جمع شوند.

روحانی افزود: در اروپا رستوران باز شده، اما با رزرو آزاد شده است؛ یعنی کسی که می‌خواهد رستوران برود باید با رزرو برود. گشایش باید باشد، اما با مراعات تمام پروتکل‌ها و اگر مراعات نشود، امکان‌پذیر نیست.

روحانی گفت: برخی از عادت ها مانند دست کشیدن به صورت و چشم اگر کنار گذاشته شوند، کمک موثری به حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع ویروس می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی کسب و کار در بلند مدت امکان پذیر نیست، اظهار داشت: هیچ دولتی قادر نیست در بلند مدت فعالیت‌های اقتصادی کشورش را تعطیل کند.  

روحانی گفت: راحت‌ترین راه این است که بگوییم فعالیت‌ها «تعطیل»، هیچ کسی در دنیا این را نمی‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه اجتماعات را باید ممنوع کنیم، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مثل سابق کنار هم بایستیم، باید سبک زندگی مان را عوض کنیم، همه باید از ماسک استفاده کنند، حتی در کارخانجات هم باید از ماسک استفاده کنند.

روحانی افزود: راه گذر از این شرایط انجام فعالیت‌های لازم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر نیاز‌ها توأم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و راه دومی وجود ندارد.

روحانی تصریح کرد: حتی نسبت به کنکور هم اگر وزارت بهداشت ایرادی داشته چارچوبی برای آن ایجاد می‌کند تا مشکلی نباشد اجتماعات باید در حد ضرورت محدود شود.

وی با بیان اینکه تجمعات به طور کلی در شرایط امروز غیرقابل قبول است، تاکید کرد: اجتماعات و تجمعات مضر است و الان زمان برگزاری سمینار و جشنواره نیست.

رئیس جمهور گفت: گشایش‌ها باید با مراعات تمام دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فعالیت ها پروتکل ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت