Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ایمن‌ترین مدل‌های کلاه کاسکت برای موتورسیکلت سواران را کلاه‌های تمام پوشیده اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ علی همه خانی دراین باره گفت: برابر آمارهای موجود موتورسیکلت سواران درصد قابل توجهی از قربانیان حوادث رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده‌اند و در این میان نیز عمده دلیل مرگ این افراد آسیب به سر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع نیز ضرورت استفاده ازکلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران را به خوبی نشان می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به برخی گلایه‌ها از کیفیت کلاه ایمنی تصریح کرد: ایمن ترین و استانداردترین کلاه کاسکت مدلهای تمام پوشیده یا اصطلاحا full face است که تمام سر و گردن را در بر می‌گیرد و می‌تواند تا حدود ۷۰ درصد آسیب به سر را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر استانداردهای ECE و DOT نشان دهنده میزان کیفیت کلاه کاسکت‌ها است، گفت: موتورسیکلت سواران توجه داشته باشند که باید از خرید کلاه‌ها نامرغوب و بدون گواهینامه‌های استاندارد خودداری کنند. در عین حال سازندگان کلاه کاسکت نیز باید تمامی استانداردها را رعایت کرده و محصول مناسب و با کیفیت را در بازار عرضه کنند.

همه خانی ادامه داد: خوشبختانه روند طراحی و تولید کلاه کاسکت در کشور بسیار روبه رشد است، اما در عین حال از سازندگان کلاه‌های غیر استاندارد زیرزمینی می‌خواهیم و هشدار می‌دهیم که تولیدات خود را متوقف کرده و به چرخه ساخت و تولید کلاه‌های استاندارد روی آورند.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب استفاده از کلاه کاسکت نامرغوب و غیراستاندارد در صدمات و حوادث رانندگی موجب وارد آمدن قطعات نوک تیز در سر و دیگر اعضای اطراف گردن و نواحی آن شده و این صدمات می‌تواند تا پایان عمر مصدوم را دچار آسیب‌های غیرقابل جبران کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: موتورسیکلت سواران کلاه کاسکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ رضا شمسائی گفت: ماموران کلانتری ۱۲ هنگام گشت‌زنی، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین بدون پلاک در حال تردد را مشاهده و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه افزود: پس از بررسی و تعیین استعلام مشخص شد، این موتورسیکلت هوندا ۴۰۰ سی‌سی قاچاق است.
وی از معرفی متهم ۲۸ ساله این پرونده به مرجع قضائی خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش تقریبی موتورسیکلت توقیفی را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا