Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@18:55:29 GMT

واکسن کرونا قبل از پایان سال آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۶۰۰

واکسن کرونا قبل از پایان سال آماده می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آی‌ای نوشت: براساس گزارش اختصاصی روزنامه وال‌استریت ژورنال و به نقل از مدیر ارشد اجرایی شرکت بایونتک، واکسن بالقوه کوویدـ۱۹ محصول همکاری مشترک این شرکت با شرکت Pfizer ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده شود و منتظر تایید کامل نهادهای نظارتی بماند.

این واکسن تجربی نوید یک کاندیدای خوب را در کاهش سرعت و احتمالاً معکوس کردن پیشرفت سریع این بیماری تنفسی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکسن در حال حاضر هنوز در مراحل اولیه آزمایش انسانی است، اما انتظار می‌رود به زودی و در اواخر ماه جاری میلادی وارد یک آزمایش بزرگ مشتمل بر ۳۰ هزار داوطلب سالم شود. شروع این آزمایش در گرو صدور مجوز مقامات نظارتی است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید در صورت صدور مجوز برای هر دو شرکت به منظور پیشرفت به سمت مرحله بازاریابی آن‌ها آماده‌اند تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را تولید کنند و ۱.۲ میلیارد دوز اضافی نیز قبل از پایان سال ۲۰۲۱ آماده خواهد شد.

در گزارش اولیه وال استریت ژورنال آمده است که چند صد میلیون دوز از این واکسن حتی ممکن است قبل از دریافت مجوز ورود به بازار توسط این شرکت‌های داروسازی تولید شود.

در حالی که خیلی زود است بدانیم آیا این واکسن را در بازار خواهیم دید و این‌که آیا این واکسن به نتیجه می‌رسد یا نه گفتنی است تولید اولیه Pfizer به سرعت جدول زمان‌بندی توزیع یک واکسن را کوتاه می‌کند که می‌تواند گامی اساسی در مبارزه با بحران بیماری همه‌گیر کوویدـ۱۹ باشد.

کد خبر 529815 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی گفت: امسال بانک مرکزی در راستای اهداف کمی بانک ها هر چه سریعتر هدف گذاری و اقدامات لازم را اجرایی کند.

وزیر اقتصاد گفت:اهمیت برجسته‌کردن چنین ابزار‌هایی قابل تکرار نیست، اما پیام مهم و فواید آن باید به درستی به اطلاع فعالان اقتصادی برسد.

وی افزود: با محدودیت‌هایی که در کنترل ترازنامه بانک‌ها وجود دارد، چاره‌ای جز استفاده از روش‌های جدید تامین مالی وجود ندارد.

خاندوزی گفت: هدفگذاری سال جدید برای جهش تولید نیازمند فراهم‌کردن زمینه‌های آن از جمله تامین مالی است و ابزار‌هایی مانند سفته و برات الکترونیکی از جمله پیش‌بینی‌ها به این منظور است.

وی افزود: در توسعه این ابزار‌ها نیز نیاز به هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌ها وجود دارد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!