Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص لزوم استفاده از ماسک در برابر ویروس کرونا، گفت : چند ماهی است که با شیوع ویروس کرونا با یک پدیده تقریبا ناشناخته در حوزه سلامت مواجه شده‌ایم که هنوز دارو و واکسن موثر برای درمان این بیماری در سطح دنیا و کشور پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : فعالیت‌های خوبی برای تهیه دارو و واکسن در کشور انجام شده، اما کی به نتیجه برسد در هاله‌ای از ابهام است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر استفاده از ماسک در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، افزود: ماسک‌های سه لایه جراحی که براساس دسته بندی برای جراحی مورد استفاده کادر درمان بود که کرونا سبب شد الزامات تخصصی برای تولید آن در برنامه داشته باشیم

او ادامه داد: با توجه به سایز و ابعاد ویروس کرونا که در حد نانومتری است به شکل ۱۰۰‌درصد محافظت کننده نیست، ولی با رعایت فاصله اجتماعی و در معرض قرار نگرفتن در محیط خطر سربسته، بیش از ۹۵ درصد در پیشگیری از ابتلا موثر است که برای استفاده عموم توصیه می‌شود.

شیرزادیان گفت: پارچه مورد استفاده برای تهیه ماسک سه لایه جراحی برخلاف تصور پارچه بافته نیست بلکه پارچه نبافته و از جنس پلیمری است که مواد اولیه آن در کشور و دنیا بسیار کمیاب است برای تولید مواد اولیه آن تنها دو کارخانه در کشور داریم، البته دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات و توسعه آن کار‌های انجام داده‌اند.

او با اشاره به ۹ تولید کننده ماسک سه لایه جراحی در استان، گفت: چهار تولید کننده ماسک N۹۵ در استان نیز داریم که تولیدات یکی از این تولیدکنندگان اخیرا از طریق آزمایشات سازمان اتمی با بالاترین سطح حفاظتی تشخیص داده شده است.

شیرزادیان از نظام‌مندی کردن شبکه توزیع ماسک سه لایه و N۹۵ با قیمت مصوب در استان خبر داد و افزود: طی هفته جاری ماسک سه لایه جراحی با قیمت هزار و ۵۵۰ و N۹۵ با قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ الی ۷ هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

او به نظارت شدید بر کیفیت ماسک‌های تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: ماسک‌های کارگاهی و ماسک خانگی با استفاده از پارچه پنبه‌ای و کتانی به شکل سه لایه و دولایه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مورد استفاده عامه مردم باشد، اما حفاظت ماسک سه لایه ندارد.

شیرزادیان در خصوص استفاده نکردن از ماسک‌های N۹۵ سوپا‌پ‌دار، گفت: با تست بیش از ۸۵ درصد این ماسک‌ها عملا ثابت شده که دو طرفه هستند و یک‌طرفه عمل نمی‌کنند و با استدلال اینکه همه افراد در اطراف ما بیمار کرونا ویروس هستند هوای بازدم را بیرون می‌دهد و وارد محیط می‌کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا ماسک سه لایه جراحی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند