Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که کشورش تصمیم شورای اجرایی این سازمان پیرامون ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه اللطامنه در حماة در مارس 2017 را کاملا سیاسی به حساب می‌آورد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سانا، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت که سوریه معتقد است این تصمیم کاملا سیاسی بوده و یک کشور عضو در این سازمان و یکی از طرف‌ها در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را هدف قرار داده تا به قصد و غرض‌های سیاسی و دستورکارهای شناخته شده جامه عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که این یک تصمیمِ جانبدارانه از دیدگاه تعدادی از کشورها است که از سال‌ها قبل در راستای طرح متخاصم علیه سوریه تلاش کرده و از طریق باج‌خواهی‌ها و فشارهای سیاسی بر کشورهای عضو، این طرح را به پیش برده‌اند.
صباغ در سخنانی بعد از تصویب این مصوبه، گفت که این تصمیم بر مبنای گمراه سازی و بر اساس نتیجه‌گیری‌های اشتباه و دروغین تیمی بوده این که به صورت غیرقانونی و مغایر با کنوانسیون شکل گرفته است و این اتهام را بر مبنای احتمال‌دهی و گمانه زنی مطرح کرده و این احتمال‌ها را نتیجه‌ای نهایی اعلام کردند، در حالی که در این مصوبه بخش‌هایی وجود دارد که از اختیارات قانونی سازمان منع تسلیحات شیمیایی پافراتر می‌گذارد.
صباغ تصریح کرد که این تصمیم پیام اشتباهی را می‌رساند؛ چراکه گروه‌های تروریستی را برای انجام نمایش‌های شیمیایی‌ ساختگی به منظور متهم کردن ارتش سوریه ترغیب می‌کند.
وی ادامه داد، این تصمیم دودستگی‌ها میان کشورهای عضو را بیشتر می‌کند و در پایان به تضعیف این سازمان انجامیده و به آمریکا، انگلیس و فرانسه بهانه‌های جدیدی جهت تجاوزهای بیشتر علیه سوریه و ریختن خون‌های بیگانه بیشتر می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گزارش سازمان سازمان منع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند

به گزارش جماران؛ محمود مرداوی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته است تصمیم لازم برای رسیدن به توافق آتش‌بس را اتخاذ کند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین نوشت: مرداوی افزود: موضع (رژیم) اسرائیل در صورت جدی بودن در مسیری که به توافق منتهی می‌شود، روز شنبه آزمایش خواهد شد.

این عضو ارشد حماس همچنین درباره نقش آمریکا برای فشار آوردن به رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش بس نیز گفت: نیاز است که آمریکا بنیامین نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق شود، چرا که توپ در زمین آمریکا است و تقاضا ساده است؛ اعمال فشار بیشتر.

مرداوی افزود: بدون فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی این دور از مذاکرات نیز بدون نتیجه خواهد بود و در همه موارد دلیل شکست، لجاجت نتانیاهو بوده است.

پیش تر شبکه الحدث عربستان سعودی به نقل از منابعی مدعی شده بود که حماس با دو مرحله پیشنهادی مصر برای توافق آتش بس موافقت کرده و کار روی مرحله سوم برای پایان دادن به جنگ متمرکز است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفت وگو با تارنمای العربی الجدید اعلام کرد که قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس در غزه دست‌ یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد که هیات این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی