Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: بیمارستان مسیح تخریب نمی شود، با رای دستگاه قضایی استان بیمارستان تاریخی مسیح احیا می‌شود و میراث فرهنگی موظف است نسبت به مرمت آن اقدام کند.

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: متاسفانه حدود سال 89 بیمارستان معرف به مسیح در شهر کرمانشاه که دومین بیمارستان تاریخی ایران است و ساخت آن به 100 سال پیش برمی‌گردد از ثبت ملی خارج شده که این موضوع دلیلی شد تا مالک بیمارستان در صدد تغییر کاربری و تخریب آن بنا در بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیگیری‌های‌ها با حمایت دستگاه قضایی و استاندار  کرمانشاه نتیجه داد و نهایتا رای به نفع میراث فرهنگی صادر شد و خوشبختانه دیگر شاهد تخریب این بیمارستان و میراث فرهنگی نخواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در این رای تاکید شده میراث فرهنگی باید نسبت به مرمت اضطراری بیمارستان اقدام کند که ما نیز در این راستا طرح مرمتی را آماده کردیم تا در چند مرحله انجام دهیم.

وی از شروع مجدد ثبت پرونده این بیمارستان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این راستا با سازمان میراث فرهنگی انجام شده و دردست اقدام است.

قادری مرمت این بیمارستان تاریخی را در دو مرحله اعلام کرد و گفت: مرمت اضطراری به عنوان مرحله اول مرمت را طی یک ماه آینده انجام می‌دهیم و مرمت‌ بعدی را با همکاری مالک آن انجام خواهیم داد.

این مسؤول در پایان، گفت: به مالک پیشنهاد داده‌ایم که این بنا صرفا به عنوان متروکه نباشد این آمادگی را داریم که هم با مالک کنونی و هم با سرمایه‌گذارانی که با مالک بتوانند به توافق برساند یک طرح گردشگری اقامتی خوبی را در آنجا پیاده کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امید قادری بیمارستان تاریخی مسیح مرمت مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه بیمارستان تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه