Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@16:13:44 GMT

حجاب دژی محکم در مقابل هجمه بیگانگان است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۸۸۵

حجاب دژی محکم در مقابل هجمه بیگانگان است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بندرعباس، فروغ زارعی در جلسه برنامه ریزی عفاف و حجاب حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی با بیان اینکه، نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرور ت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است افزود: « نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکار ناپذیر بوده یا به عبارتی عمیق تر، ضروری تر و اساسی تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «اندیشه فرهنگ دینی، ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می دهد که اثر آن در رفتارهای فردی و اجتماعی شهروندان هویدا می شود و بازتاب باورها و دغدغه های افراد را در فضای حاکم بر جامعه می توان به خوبی مشاهده کرد.»

وی با اشاره به آیه کریمه "ان المعصیه اذا عمل بها العبد سرا لم تضر الا عاملها و اذا عمل بها علانیه و لم یغیر علیه افرت العالم" یاد آور شد: «هنگامی که گناهی پنهانی باشد ،جز گناهکار آسیب نمی بیند و هنگامی که آشکارا باشد و اعتراض و تغییری بر ضد آن نشود،به همه مردم آسیب می رساند.»

زارعی تاکید کرد: « حجاب و عفاف از جمله احکام اسلامی و ضروریات دین است که سیاست گذاران اجتماعی باید بر با سه رکن ، برنامه ریزی ، استراتژی و هدف آن را اجرایی سازند.»

عضو گروه عفاف و حجاب دانشگاه ؛ امنیت،آرامش وپاس داشت مقدسات را از نیازهای اولیه و ضروریست که باید در کنار نیازهای همچون جسمانی و اجتماعی مورد توجه دولت ها واقع شود.

فروغ زارعی شناخت خانواده و نقش آن را در ارتقای روابط اجتماعی جامعه مهم قلمداد کرد و گفت: « بررسی حقوق متقابل و میزان اثر پذیری و اثر گذاری افراد بر یکدیگر، از اصلی ترین عوامل در ساختار اجتماع فرهنگی است.»

وی با تاکید بر اینکه مباحث فرهنگی به برنامه ریزی تدریجی و ریشه ای نیاز دارد افزود: در حوزه برنامه ریزی توجه به نهادینه سازی ،گسترش و استمرار برنامه ها از مهمترین مصادیق در توسعه مباحث فرهنگی با تاکید بر نقش نهادهای مذهبی و اجرایی دارد.»

مدیر کل دانشجویی واحد بندرعباس، با یادآوری نقش نهادهای چون آموزش و پرورش در شکل گیری بعد شخصیتی کودکان و نوجوانان گفت: « نهادینه سازی باورهای دینی در حوزه عفاف و حجاب باید از آمکوزش و پرورش به طور جدی آغاز شود زیرا مهمترین بعد شخصیت دینی افراد در دوره کودکی شکل می گیرد.

انتهای پیام /

167 / 167 دانشگاه آزاد بندرعباس فروغ زارعی روز عفاف و حجاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بندرعباس روز عفاف و حجاب برنامه ریزی عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری نشست های هماهنگی برنامه های دهه کرامت، تاکید کرد: برگزاری برنامه های شاد و مفرح همراه با نشاط اجتماعی در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران مراسم دهه کرامت قرار گیرد.

وی به آثار تبیینی و تربیتی و معنوی برنامه های دهه کرامت بر روی نسل جوان و آتیه ساز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همایش ویژه دختران در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت برگزار شود.

امام جمعه سمنان همچنین خواستار تبیین حجاب و عفاف و سیره حضرت معصومه (س) برای دختران شد و تاکید کرد: از فرصت برنامه های دهه کرامت برای ترویج فرهنگ حجاب و الگو سازی برای دختران استان بهره گیری شود.

مطیعی ضمن بیان اینکه ابراز رضایت مردم از اجرای طرح نور در جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است تا مردم ما بتوانند حمایت خودشان را از اجرای طرح نور اعلام دارند.

وی دهه کرامت را زمان خوبی برای بزرگداشت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به خصوص بین نسل جوان دانست و تاکید کرد: تبیین اهمیت حجاب و عفاف محور برنامه های دهه کرامت به خصوص برای نسل آینده ساز استان سمنان باشد.

کد خبر 6092817

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است