Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ محجوب، غنی و سالم اسلامی یک خطر بزرگی در برابر فرهنگ غرب است که اگر مورد تهاجم واقع نشود و از بین نرود می تواند یک تهدید بالفعل و یا بالقوه ای برای فرهنگ های غربی باشد.

خبرگزاری شبستان- گرگان؛ زمانی که در سال 1370 مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و بعد از مدتی از آن تعبیر به شبیخون فرهنگی کردند، کسی فکر نمی کرد که نظام فرهنگی غرب اینگونه سازمان یافته در صدد اضمحلال و از بین بردن فرهنگ اسلامی جوامع مسلمان باشد، تهی کردن ملت ها از فرهنگ غنی اسلامی و شرقی یکی از سیاست های روشن و عریان غرب بود که در این سال ها به وضوح قابل مشاهده است، شاید این سوال مطرح شود که چرا غرب درصدد از بین بردن فرهنگ کشورهای دیگر است و پیگیر جایگزین کردن فرهنگ خودش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پاسخ این سوال خیلی مشکل نیست، برای اینکه هر فرهنگ و نظامی اگر بخواهد موفق باشد و در تمام زمینه ها قدرت خودش را گسترش بدهد، چه در زمینه سیاسی، چه در بعد اقتصادی و چه در ابعاد دیگر، باید قبل از ورود به آن کشور فرهنگ خودش را وارد کرده تا بتواند محصولات دیگر را وارد کند.

 

از سوی دیگر فرهنگ محجوب، غنی و سالم اسلامی یک خطر بزرگی در برابر فرهنگ غرب است که اگر مورد تهاجم واقع نشود و از بین نرود می تواند یک تهدید بالفعل و یا بالقوه ای باشد برای فرهنگ های غربی، از این روی بی هویت کردن و تهی کردن مردم جوامع اسلامی می تواند فرهنگ اصیل آنها را از بین ببرد و فرهنگ غربی را جایگزین آن کند.

 

یکی از مصادیق کوچک اما تاثیرگذار تهاجم فرهنگی که بسیاری از جوامع اسلامی را تحت تاثیر قرار داده است از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب است که به عنوان سمبل ارتباطی مردم به شمار می رود.

 

این فرهنگ آنقدر در بین جوامع اسلامی مهم است و آنقدر نقش مصونیت در برابر ضربات فرهنگی دشمن را ایفا می کند که مورد هدف مستقیم تهاجم قرار گرفته است.

 

نظام غرب خوب فهمیده است که اگر بخواهد فرهنگ خودش را به جوامع اسلامی صادر کند باید حیا و عفت را در جامعه اسلامی از بین برد و یا حداقل آن را کمرنگ و ضعیف کند، از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب چه در میان زنان و چه در میان مردان و عدول از چارچوب های شرع مقدس اسلام از مهمترین سیاست های نظام غرب برای تهاجم گسترده فرهنگی است.

 

اما با شرایط کنونی و هجمه های گسترده ای که از سوی فرهنگ بیگانه به سمت فرهنگ کشور ما است و ما در تیر رس این تهاجم نا برابر قرار داریم چه سیاست هایی را باید در دستور کار قرار دهیم؟

 

*فرهنگسازی برای شاکله سازی کودکان و نوجوانان:

یکی از گروه های هدف که می تواند نقش تعیین کننده ای در نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد و هزینه بسیار کمی بر دوش نظام اقتصاد فرهنگی کشور بگذارد، کودکان و نوجوانان هستند. هر کجا که کودکان تجمع دارند، چه در مهدکودک ها، مدارس، مساجد و غیره محل بسیار خوبی است که بتوان فرهنگ عفاف و حجاب را به آنها منتقل کرد.

 

*استفاده از ابزارهای رسانه ای گسترده:

معمولا تهاجم فرهنگ غرب به سوی فرهنگ اسلامی در ابتدا با ابزارهای گسترده رسانه ای و تبلیغات است. خود این استراتژی می تواند به صورت معکوس در دستان ما باشد، ما در یک  موقعیت و موضعی قرار بگیریم که به صورت تهاجمی فرهنگ خودمان را به سمت جوامع غربی صادر کنیم.

 

این نوع سیاست بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم است، استفاده از ابزارهای رسانه ای هماهنگ و گسترده می تواند ما را در این سیاست موفق کند.

 

*پشتیبانی فکری اندیشمندان و نخبگان جامعه:

برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب یقینا یکسری موانعی وجود دارد که باید آنها را از جلوی راه برداشت. پشتیبانی فکری اندیشمندان به ما کمک می کند که هر شبهه و سوالی که در راه ترویج این راه به وجود می آید به طور صریح پاسخ گفته شود تا مسیر فرهنگ سازی عفاف و حجاب به طور گسترده و سریع پیگیری شود.

 

*بیان ثمرات عفاف و حجاب و مشکلات نبودن عفاف و حجاب در جامعه:

یکی از سوالاتی که در ذهن مردم به وجود می آید این است؟ چرا حجاب؟ نبودن عفاف و حجاب چه مشکلاتی دارد؟ پاسخ به این سوالات می تواند نگرش انتخابگران حجاب را با ثبات تر کند و آنها را در این مسیر انتخاب ثابت قدم تر کند.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شبیخون فرهنگی عفاف و حجاب بین بردن فرهنگ فرهنگ عفاف و حجاب جوامع اسلامی فرهنگ غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب استان البرز به همت سازمان بسیج اصناف این استان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سرهنگ حمید عسگری، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار می‌شود و فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخنران این برنامه خواهد بود.

کد خبر 6096885

دیگر خبرها

  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است