Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بازرس کل استان قزوین گفت: بی‌دقتی در طراحی شهری و تجاوز به حریم رودخانه از مشکلات اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی در استان قزوین است. - اخبار استانها -

عبدالله آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: متاسفانه در برخی طرح‌های عمرانی به مباحث زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل هیچ‌گونه توجهی نمی‌شود و دستگاه‌هایی مانند راه و شهرسازی و شهرداری‌ها اقدام به ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌های استان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از نظارت نکردن دستگاه‌های مسئول از جمله استانداری و شهرداری‌ها اضافه کرد: به همین خاطر بخشی از مسکن مهر آبیک و همچنین مجتمع رفاهی شهر آبگرم در قسمتی از حریم و بستر رودخانه اجرا شده که در آن حریم رودخانه را به به صورت غیرقانونی تصاحب کردند و نهادهای مسئول هیچ اقدامی برای جلوگیری از احداث آن نکرده‌اند.

معضل ریختن نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه

بازرس کل استان همچنین به مشکل ریخته شدن نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه پیمانکار‌انی که در مسیر رودخانه‌ها اقدام به اجرای پروژه‌های عمرانی می‌کنند، نخاله‌های ساختمانی را در رودخانه‌ها رها می‌کنند که هنگام بارندگی زیاد سبب جاری شدن سیلاب در روستاها و خسارت به آنها می‌شود.

آقاعلیخانی افزود: علت اصلی طغیان رودخانه‌ها و ایجاد سیلاب در بخش‌هایی از الموت، آوج و بویین‌زهرا در 2 سال اخیر همین مسئله است که به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مسئول اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه عدم نظارت دستگاه‌ها منجر به اعلام جرم علیه آنها خواهد شد، عنوان کرد: متاسفانه موردی در الموت داشتیم که پیمانکار خصوصی اداره کل راه و شهرسازی نخاله‌های ساختمانی را در رودخانه الموت ریخته و کانال را تخریب کرده بود که نه اداره کل راه و شهرسازی و نه شرکت آب منطقه‌ای هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن نکرده بودند.

مشکلات زیست‌محیطی جاده قزوین-کلاچای هنوز برطرف نشده استرسانه‌های انقلابی استان قزوین باید خط‌شکن باشندفقط نیمی از واحدهای معدنی استان قزوین فعال هستند

آقاعلیخانی با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، آمایش سرزمینی و پدافند غیرعامل در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی ادامه داد: البته شرح این مشکل را به صورت مبسوط به اداره کل دادگستری و شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارسال کردیم تا با دستور ریاست دادگستری استان قزوین دستگاه‌های یادشده مجبور شوند بر پیمانکاران خود نظارت کنند.

انتهای پیام/ش

R7541/P1377/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین سازمان بازرسی کل کشور بیشتر بخوانید... رسانه‌های انقلابی استان قزوین باید خط‌شکن باشند فقط نیمی از واحدهای معدنی استان قزوین فعال هستند مشکلات زیست‌محیطی جاده قزوین-کلاچای هنوز برطرف نشده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان بازرسی کل کشور استانداری قزوین سازمان بازرسی نخاله های ساختمانی حریم رودخانه استان قزوین رودخانه ها زیست محیطی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، توقف کامیونهای حامل سوخت در حاشیه خیابانهای پلدشت و آلودگی ناشی از نشت گازوئیل موضوع ارسالی از شهروند خبرنگارماست.

صدای شهروند و پاسخ شهردار پلدشت را در این زمینه بشنوید.

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین