Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:48:26 GMT

کاهش 50 درصدی صادرات به عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۹۸۹

کاهش 50 درصدی صادرات به عراق

به گزارش افکارنیوز،

سید حمید حسینی اظهار کرد: در سه ماهه امسال یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفته است.

اخبار اقتصادی- عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه میانگین حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در هر ماه به عراق صورت گرفته است، افزود: سال گذشته حجم صادرات به عراق بیشتر بوده است و امسال با توجه به شیوع کرونا در سه ماهه نخست امسال حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر مرز‌ها با عراق مجدد بسته نشود و کرونا اوج نگیرد می‌توانیم عقب ماندگی صادرات به این کشور را جبران کنیم.

حسینی بیان کرد: علی رغم وجود کرونا، اما می‌توانیم امسال به صادرات ۹ میلیارد دلاری سال گذشته دست پیدا کنیم هر چند در گذشته پیش بینی‌ها روی رقم ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار بود.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق خاطرنشان کرد: تعرفه‌ها و عوارضی که دولت عراق بر کالا‌ها و کامیون‌ها وضع می‌کند به ضرر صادرات کشور است.

وی تاکید کرد: صادراتی که از طریق رقبا به صورت دریایی صورت می‌گیرد به نسبت کالا‌های ایرانی که زمینی صادر می‌شود به دلیل عوارض کمتر هزینه آن نیز کمتر می‌شود.

حسینی با بیان اینکه هزینه حمل کالا از ایران به عراق حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از حمل کالا از ترکیه به این کشور است، گفت: هزینه حمل کالا در داخل نیز حدود ۲۵ درصد افزایش یافته که این موضوع نیز بر صادرات تاثیر می‌گذارد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: در حال حاضر تعرفه‌های فصلی توسط اقلیم عراق به دلیل فصل برداشت بر روی تره بار افزایش داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صادرات عراق ایران و عراق عراق صادرات اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

به گزارش خبرگزاری مهر، مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین، گفت: به طور کلی و در سال‌های گذشته بیش از ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار کالای صادراتی ما چین است البته ترکیب صادراتی ما به همه کشورها بر اساس آمار گمرک بیش از ۸۰ درصد کالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ به غیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان که تولیدی بوده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در یک گفت‌وگوی رادیویی، تاکید کرد: ۹۱ درصد کالای صادراتی ما به چین از فراورده‌های نفتی است که اصولاً در ترکیب صادرات مشکل داریم. در بازارهای بین‌المللی کیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر کیفی رقیب ندارد که بازار دست ایران است.

وی با بیان اینکه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به چین را بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: حدود ۵ سال پیش بر کالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشکالات صادرات به چین کارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مرکبات، فرش و صنایع دستی، سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران به عنوان کالای غذایی صادرات انجام شد.

این مسؤول افزود: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده که در سال‌های اخیر با پیدا کردن بازارهای متنوع در این کشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفتیم.

حریری لیست کالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان کرد: سال گذشته ماشین آلات الیاف نانو و هایتک به چین صادر کردیم و درصدد پیدا کردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه‌ها، کفش دست سوز و شیرینی و شکلات، در حوزه ظروف آشپزخانه پلیمری که تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاک مردانه با برندهای معتبر متمرکز شدیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پایان تصریح کرد: همه کالاهای تولید کشور که در فرایند تولید میزان ارز آن کمتر از ۲۵ درصد هزینه کالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده کنیم.

کد خبر 6097279 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا