Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- برخی از شرکت‌های بورسی به سهامداران خود اعلام کردند، با توجه به شرایط بیماری کرونا سود سهامداران را از طریق شماره حسابی که به امور سهامداران اعلام می‌شود، واریز می‌کنند.

 

 با توجه به اقبال عمومی مردم به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران که عمدتا مردم با سرمایه‌های اندک و خرد و پراکنده سهامدار شرکت‌های مختلف بورسی و فرابورسی هستند، هنگام دریافت سود سالانه این سهام برای مراجعه به بانکهای مختلف با مشکل مواجه می‌شوند، مگر این که از طریق شماره شبای حساب بانکی که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام اعلام شده، سود سهام آنها به صورت متمرکز از سوی ناشران بورسی واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد ۸۵ هزار و ۴۰۶ نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «لزوم واریز سود سهام از طریق سامانه سجام» خواستار پیگیری خبرنگار و پاسخ مسؤولان شدند.

در این زمینه خبرنگار ما با یک مسؤول امور سهامداران بانک اقتصاد نوین که در بورس حضور دارد، گفت: مجمع این بانک که در ۳۰ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود، قرار است سود احتمالی مجمع برای سهامداران چگونه واریز شود که وی گفت: بر اساس گزارش حسابرسی که از عملکرد این شرکت ارائه شده است، سود خالص بانک اقتصاد نوین برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۸ در مجموع ۶۰۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و تعداد سهام ۱۳ میلیارد و ۱۳۱ میلیون سهم بوده است که پیش بینی می‌شود، سود هر سهم ۴۶ ریال باشد.

 

وی گفت: برای سهامداران حقیقی در سامانه الکترونیکی بانک اقتصاد نوین دو فرم وجود دارد که باید اشخاص حقیقی آن فرم را پر کنند و ترجیحا شماره حساب بانک اقتصاد نوین خود را برای واریز سود احتمالی سهام اعلام کنند و اگر شماره حساب سایر بانک‌ها را در اختیار دارند، باید شبای حساب بانکی خود را در فرم وارد کرده و برای امور سهامداران بانک اقتصاد نوین ارسال کنند تا سود آنها به روش غیر مستقیم از طریق شماره حساب اعلامی واریز شود.

همچنین شرکت بورسی گروه سرمایه گذاری سایپا در اطلاعاتی که برای پرداخت سود سهام در کدال منتشر کرده، آورده است: برنامه پرداخت سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۸ را در صورت تصویب توسط مجمع عمومی به شرح زیر به استحضار می‌رساند.

۱- سود سهام کلیه سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی ظرف مهلت قانونی ۸ ماه پس از برگزاری مجمع و از طریق واریز به حساب بانکی سهامداران پرداخت خواهد شد.

۲- سهامداران محترم لازم است جهت معرفی شماره حساب بانکی به یکی از روش‌های زیر اقدام نمایند:

الف) سهامدارانی که قبلا شماره حساب بانکی خود را معرفی کرده‌اند مطالبات آنان به حساب معرفی شده، قبلی واریز خواهد شد.

ب) سهامدارانی که تاکنون شماره حساب بانکی معرفی ننموده‌اند و یا شماره حساب بانکی آنها تغییر پیدا کرده است به یکی از طرق زیر نسبت به معرفی شماره حساب خود اقدام نمایند.

- مراجعه به سایت شرکت به نشانی گروه سرمایه‌گذاری سایپا  و تکمیل مشخصات سهامداری خود

- تکمیل و ارسال فرم مشخصات به آدرس ایمیل saham@vasapa.ir

تکمیل و ارسال فرم مشخصات به فاکس شماره ۰۲۱۸۸۷۷۴۷۸۰

یا تکمیل و ارسال فرم مشخصات به نشانی تهران ـ میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پلاک ۶ کد پستی ۱۵۱۸۷۴۴۳۱۱

 خبرآنلاین

   

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شماره حساب بانکی بانک اقتصاد نوین شماره حساب بانک سود سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: چهار متهمی که با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

ایرنا در خبری نوشت: سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چندی پیش یکی از شهروندان مراجعه و مدعی شد که شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده ۱۰۰ میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی، از او کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند و شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان گفت: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات پلیس هشدار داده به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، قطعا کلاهبرداری است.

وی یادآور شد: هیچ سازمان دولتی و نهادی اعم از صدا و سیما، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و دیگر نهادها با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تایید منشا این تماس‌ها نیست.

سرهنگ معظمی گودرزی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903414

دیگر خبرها

  • افشای واریز ۷۰۰ میلیونی به حساب بانکی دخترِ کوچولو آقای خبرنگار! +تصویر
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟