Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:23:53 GMT

یک معلم برنده جایزه «جورج اورول»شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۰۷۴۴

یک معلم برنده جایزه «جورج اورول»شد

کتاب خاطرات یک معلم با عنوان «کودکانی که به آن‌ها آموختم و آنچه‌ که از آن‌ها یاد گرفتم» برنده جایزه اثر سیاسی «اورول» شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، کتاب خاطرات «کیت کلنچی» با عنوان «کودکانی که به آن‌ها آموختم و آنچه‌ که از آن‌ها یاد گرفتم» که تجربیات سال‌ها فعالیت او به عنوان معلم در سیستم آموزشی دولتی را روایت ‌می‌کند جایزه اثر سیاسی «اورول» را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کلنچی» که یک نویسنده، شاعر و معلم بازنشسته است برای کسب این جایزه ادبی ۳ هزار پوندی با «رابرت مک فارلین» برای «زیرزمین» و «املی جنتلمن» برای «رسوایی ویندراش» به رقابت پرداخت.

هیات داوران جایزه ادبی «جورج اورول» کتاب «کلنچی» را به عنوان اثری «تاثیرگذار، بامزه و مملو از عشق» توصیف کردند.

جایزه ادبیات داستانی «اورول» امسال نیز به «کلسن وایتهد» برای رمان «پسران نیکلی»  که داستان مدرسه اصلاح تربیت در فلوریدا را روایت می‌کند رسید. «وایتهد» پیشتر جایزه ادبیان داستانی پولیتزر را برای این رمان دریافت کرده بود.

در بخش روزنامه‌نگاری این جایزه ادبی نیز، «جنیس ترنر» ستون‌نویس نشریه تایمز برای گزارشات مختلفی از جمله «قاچاق انسان» به عنوان برگزیده انتخاب شد.

جایزه سه‌هزار پوندی «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه جورج اورول جورج اورول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج

نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام معلم در بسیج امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074438 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین