Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساخت اسکله های چند منظوره با تمرکز بر گردشگری و تفریح دریایی در سواحل مازندرانی دریای خزر آرزویی چند دهه ای مردم و مسئولان استان بود که سرانجام از آبان ماه سال ۹۸ با جانمایی در ۱۳۴ نقطه رنگ اجرایی به خود گرفت و سپس تعداد آن با افزایش مکان های قابل اجرا به ۱۶۵ اسکله افزایش یافت.

یکی از مشکلات ایجاد اسکله های چند منظور در سواحل دریای خزر ، تداخل وظایف دستگاههای مختلف بود و برای حل این مشکل هم پاییز پارسال نشستی با عنوان تسهیل  ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه تشکیل شد که در آن تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور با اشاره به لزوم توسعه گردشگری دریایی در استان مازندران از طریق ایجاد اسکله های چند منظوره، گفت: پس از تشکیل کمیته های کاری و مطالعه اسناد و بررسی های میدانی ، تعداد ۱۶۵ پست اسکله در نوار ساحلی مازندران شناسایی و جانمایی شد. ‎

وی افزود : با پیگیری های انجام شده تا کنون موافقت اولیه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای ۴۳ پست اسکله  به نام اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران صادر گردید که عملیاتی شدن این اسکله ها منوط به ثبت نام متقاضیان سرمایه گذاری و تکمیل مدارک  توسط آنها ، صدور موافقت اصولی اولیه از سوی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران ، تایید اهلیت مالی و اجرایی متقاضیان سرمایه گذاری و ثبت نام نهایی آنها در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور (Sn.pmo.ir ) جهت صدور مجوز نهایی به نام متقاضیان سرمایه گذاری داری اهلیت می باشد.

خیریانپور با اشاره به اینکه  تا کنون متقاضیان سرمایه گذاری  بخش خصوصی برای تعداد ۲۷ پست اسکه چند منظوره  اعلام آمادگی نمودند که مکاتبات اداری و عملیات اجرایی آن در دست پیگیری است  ، تصریح کرد : متقاضیان سرمایه گذاری برای تعداد ۱۶ پست اسکه چند منظوره از بخش عمومی (شهرداری ها و دهیاری) می باشند که ضرورت دارد ، شهرداری ها  و دهیاری در اسرع وقت نسبت به  معرفی اشخاص  طرف قرارداد خود اقدام نمایند تا در تحقق برنامه های توسعه گردشگری دریایی در استان مازندران تسریع شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ابراز امیدواری کرد که با احداث اسکله های چندمنظوره و تفریحی ، امکانات مناسبی در حوزه گردشگری دریایی و رونق صنعت توریسم در استان مازندران فراهم گردد .

بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته ، اولویت اجرایی شدن اسکله‌های گردشگری و تفریحی در سواحل مازندران حفظ مسائل و قواعد محیط زیستی است و تمامی فعالیت‌های اسکله‌ها در یک کتابچه تعریف شده که با حضور کارشناسان و مسئولان محیط زیست تنظیم شده و نباید از آن تخطی شود.

در کتابچه تهیه شده برای این منظور نیز تاکید شده است که تمامی فاضلاب فعالیت اسکله ها باید در پس کرانه تخلیه شود و هیچگونه آلودگی وارد دریا نشود که از سوی خود سرمایه گذاران پیشنهاد و مورد تصویب محیط زیست قرار گرفته است.

اسکله‌های تفریحی که قرار است در سواحل مازندرانی خزر ساخته شود دارای مسیر پیاده‌روی، رستوران ، کافی شاپ، محل پهلوگیری قایق های موتوری و جت اسکی و فروشگاه صنایع دستی است.

بر اساس آمارهای رسمی ، مازندران سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر است که بیشتر آنها به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و دریا به این استان سفر می کنند.

همچنین از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۵ شهرستان در خط ساحلی واقع هستند که ۳۳۸ کیلومتراز ساحل دریای خزر را در بر گرفته‌اند.

برچسب‌ها استانداری مازندران دریای خزر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران دریای خزر استانداری مازندران دریای خزر متقاضیان سرمایه گذاری سواحل مازندران چند منظوره دریای خزر اسکله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟

به گزارش بخش تحلیلی نبض بورس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج (سهامی خاص) که وظایف تامین مالی شرکت‌ها را برعهده دارد و فعالیت برون مرزی را هم حتی در تعاریف فعالیت عملیاتی خود متذکر می‌شود، در سال ۱۳۹۳ مجوز رسمی فعالیت خود را در زمینه مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اخذ نموده است. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J43

دیگر خبرها

  • جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند