Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که علت آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در دست بررسی است گفت: منطقه‌ی قره‌داغ به ایجاد پایگاه دائمی اطفای حریق هوایی نیازمند است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، رحیم مهردادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح علل آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم از تمامی کسانی که در اطفای حریق جنگل‌های ارسباران در خداآفرین به کمک ما آمدند قدردانی کنم و همیتی که شکل گرفت از بروز فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری شد و اگر سهل‌انگاری می‌شد دامنه آتش‌سوزی گسترش می‌یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با پیگیری‌های مسئولان استانی و نماینده کلیبر توانستیم 2 فروند بالگرد که یکی متعلق به سپاه جهت اطفای حریق و بالگرد هلال‌احمر برای هلی‌برد نیروهای امدادی به مناطق دچار آتش‌سوزی تأمین و در محل بحران مستقر کنیم.

وی با اشاره به این‌که صعب‌العبور بودن مناطق درگیر آتش‌سوزی در ارسباران به قدری بود که 20 کیلومتر بایستی دور می‌زدیم، گفت: نیروهای امدادی در اطفای حریق، مسیری که رفته بودند را نمی‌توانستند از آن مسیر برگردند و به خاطر صعب‌العبور بودن نیاز به هلی‌برد نیروها داشتیم.

مهردادی بیان داشت: در آتش‌سوزی‌ها عمدتاً چه آتش‌سوزی عمدی یا غیرعمدی؛ انسان عامل آتش‌سوزی است و اینکه بگوییم برای جلوگیری از آتش‌سوزی دوباره جنگل‌های ارسباران کسی به جنگل نرود را نمی‌توانیم مانع شویم ولی به بهره‌برداران جنگل توصیه می‌کنیم در هنگام اطراق به توصیه‌ها توجه داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که عمدی یا غیرعمدی بودن علت آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران در دست بررسی است، گفت: در هر صورت جنگل‌های ارسباران از وجود خطای انسانی آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: روزی که آتش‌سوزی اتفاق افتاد، تنها در یک منطقه نبود بلکه ما سه مورد آتش‌سوزی هم‌زمان را شاهد بودیم که یک منطقه، یک نفر عامل احتمالی با دستور قضایی بازداشت شد و هم‌چنین دادگستری استان به دنبال عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس: "خطای انسانی" بیش از 90 درصد در آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نقش داردگسترش دوباره آتش سوزی جنگل‌های ارسباران پس از مهار/تقاضای ارسال بالگرد برای مهار حریقمرکز دائمی اطفای حریق هوایی در ارسباران ایجاد می‌شودپرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به یونسکو ارسال می‌شودآتش در کمین جنگل‌ها و مراتع ‌ارسباران / آیا آتش‌سوزی قره‌داغ دوباره اتفاق می‌افتد؟ + فیلم

مهردادی تصریح کرد: ما برای اینکه از ظرفیت نیروهای بسیج و جوامع محلی برای همکاری در اعلام حریق و کمک به اطفای آتش‌سوزی استفاده کنیم با سازمان بسیج قراردادی تحت عنوان «دیده‌بان حریق در جنگل‌های ارسباران» را انعقاد کردیم و در آتش‌سوزی اخیر جوامع محلی و نیروهای بسیج به کمک آمدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که نیروها و امکانات بسیج در اطفای حریق جنگل‌های ارسباران خوش درخشیدند، گفت: اگر می‌گوییم «جنگل‌های ارسباران قلب تپنده آذربایجان هستند»؛ بسیج با نیروها و امکانات‌اش قلب آتش در جنگل‌های ارسباران را شکافتند.

وی از انتخاب مردم بومی ارسباران به عنوان قرق‌بان در شهرستان‌های قره‌‌داغ خبر داد و گفت: از افراد بومی شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا، ورزقان و هوراند انتخاب و به عنوان قرق‌بان سازمان‌دهی کرده‌ایم.

مهردادی با تأکید بر این‌که وسعت اسمی جنگل‌های ارسباران 164000 هکتار است، گفت: جنگل‌های ارسباران در 580000 هکتار پراکنده است و بعضاً این پراکندگی در شرایط بحرانی همچون آتش‌سوزی‌ها کار را دشوار می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی، پایگاه دائمی اطفای حریق هوایی در جنگل‌های ارسباران را مطالبه‌ی استان در سطح ملی عنوان کرد، و افزود: ایجاد پایگاه دائمی اطفای حریق در جنگل‌های ارسباران مهم‌ترین مطالبه‌ی ما در سطح ملی است که استاندار آذربایجان‌شرقی، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و سایر عوامل دخیل بایستی برای تحقق این مطالبه همکاری و پیگیری کنند.

وی، ایجاد مرکز پایش تحقیقات آفات و بیماری‌های جنگل‌های ارسباران را از دیگر نیازمندی‌های منطقه‌ی ارسباران ذکر کرد و گفت: احیای طرح صیانت از جنگل‌های ارسباران مطالبه‌ی ما نیز است و با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی کمیته‌ای در این رابطه تشکیل یافته است.

به گزارش تسنیم، آتش‌سوزی در جنگل‌های قره‌داغ (ارسباران) که از اوایل هفته‌ی گذشته شروع شده بود، روز جمعه با همت نیروهای امدادی، بسیج، آتش‌نشانی، سپاه، مرزبانی ناجا، محیط زیست، منابع طبیعی، مدیریت بحران استان و نیروهای بومی منطقه به طور کامل مهار شد.

انتهای پیام/126/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آتش سوزی جنگل ها و مراتع آذربایجان شرقی بیشتر بخوانید... نماینده مردم کلیبر در مجلس: "خطای انسانی" بیش از ۹۰ درصد در آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نقش دارد گسترش دوباره آتش سوزی جنگل‌های ارسباران پس از مهار/تقاضای ارسال بالگرد برای مهار حریق مرکز دائمی اطفای حریق هوایی در ارسباران ایجاد می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع آذربایجان شرقی آتش سوزی جنگل ها و مراتع آذربایجان شرقی آتش سوزی جنگل های ارسباران جنگل های ارسباران جنگل های ارسباران آتش سوزی در جنگل آتش سوزی جنگل ها آتش سوزی ی قره داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ ظهر امروز جمعه پرسنل سازمان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سریعا جهت اطفا حریق یک باب مغازه به چهارراه دروازه فارسان اعزام شدند.

شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و نهایتا حریق که ساختمان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کرد، اطفا شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش سوزی تعمیرگاه در فناوران شهرکرد

انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

علت این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟