Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تجربه موفق در توزیع اقلام معیشتی در ایام کرونا در محلات نشان داد باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف هر منطقه برنامه های فرهنگی در حوزه حجاب نیز باید محله محور باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه ستاد مردمی عفاف و حجاب استان با بیان اینکه برای جلوگیری از هجمه فرهنگ غرب و فرهنگ بی عفتی باید جامعه واکسینه شود، گفت: بدحجابی بیماری بدخیم جامعه بشری امروز به حساب می آید و چند برابر شدن قیمت چادر مشکی در واقع جریمه کردن بانوان با حجاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی باید بصورت آگاهانه باشد، اضافه کرد: فرهنگ عفاف و حجاب یکی از باورهای اصیل مردم است که باید تعمیق بخشی، ترویج و تحویض، این باور در عمل به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه فعالیتهای فرهنگی تنها متمرکز به موضوع حجاب نیست، گفت: بانوان فعال در حوزه فرهنگ میتوانند با فعالیتهای محله ای همه مشکلات و معضلات را شناسایی کنند و برای حل آن برنامه های عملی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تورم کالاهای مصرفی مردم ادامه داد: چادر مشکی از جمله کالاهایی است که بسیاری از خانواده ها نمی تواند ساده از کنار آن رد شوند و افزایش 7  تا 8 برابری قیمت آن نیازمند توجه جدی مسئولان دولتی و اصناف و اتحادیه های پوشاک را می طلبد.

امام جمعه تبریز با تبیین الفبای حجاب، مقوله عفاف و حجاب را حاصل بروز و ظهور حیا و غیرت دانست و گفت: "ح حجاب" به معنی حیّریت، "ج حجاب" به معنی جهاد فی سبیل الله، "الف حجاب" به معنی ایمان و اعتماد به نفس و استحکام شخصیت و "ب حجاب" به معنی بصیرت است که عدم توجه به این دستور الهی بیانگر فقدان این خصوصیت های شخصیتی در فرد است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه همه بخشهای اداری و دولتی و خدماتی موظف به حفظ حجاب و کرامت زن هستند، گفت: حفظ حجاب یک تکلیف شرعی و دینی است که شهدا هم با نثار خون خود و در وصیت نامه هایشان به رعایت آن متذکر شده اند.

در ابتدای این دیدار سرهنگ شادی فرمانده سپاه تبریز و خانم کاظمی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه غدیر تبریز از فعالیتهای صورت گرفته برای اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب گزارش دادند.

 

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب فرهنگ آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این برنامه ابراز داشت: این برنامه با حضور خانواده‌های بوشهری و برپایی موکب‌های مردمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ از میدان المپیک به طرف میدان شهید «رئیسعلی دلواری» به همت ستاد مردمی بوشهری‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرای طرح نور ابراز داشت: ۲۵ فروردین‌ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان «طرح نور» در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی خدوم انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 6097386

دیگر خبرها

  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است