Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اواخر سال گذشته با بروز بیماری کرونا براساس مصوبات استانی و ملی ستاد مقابله با کرونا برخی مشاغل تعطیل شدند و پس از کاهشی شدن آمار مبتلایان گام به گام این محدودیت ها برداشته شد و صنوف فعالیت خود را از سر گرفتند که در این میان مشاغل پرخطر جز مشاغلی بودند که در مراحل آخر اجازه بازگشایی یافتند .

حسینعلی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در هفت شهرستان آمل ، بهشهر، بابل ، رامسر ، نوشهر ، محمودآباد و سوادکوه قرمز است و براساس ابلاغ و تصمیم ستاد مقابله با کرونا مشاغل پرخطر در این شهرستان ها تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشاغل پرخطر را شامل شغل هایی که در محیط بسته و منجر به تجمع افراد می شود  دانست و ادامه داد : براساس ابلاغیه کشوری مشاغل پر خطر از قبیل تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، چایخانه ها وقهوه خانه ها، آموزشگاه ها، کتابخانه ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی، سینما و تئاتر و مراکز مشابه می شود .

مازندران بیش از ۱۶۰ هزار صنف دارد که بنا به اعلام سازمان صنعت این استان ۲۵ درصد این صنوف جز مشاغل پرخطر به شمار می روند و براساس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان های قرمز بخاطر شرایط کرونایی اجازه فعالیت ندارند . 

معاون پدافند غیر عامل استاندار مازندران با اشاره به اینکه پنح شهر دیگر استان نیز در شرایط نارنجی قرار دارند ، گفت : در صورت قرمز شدن وضعیت این شهرستان ها ، مشاغل پرخطر این مناطق نیز تعطیل خواهند شد . 

وی در خصوص فعالیت دیگر مشاغل که با عنوان مشاغل کم خطر شناخته شده اند نیز توضیح داد : این مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده می توانند به فعالیت خود ادامه بدهند و از صنوف می خواهیم که در اعمال پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند تا وضعیت کرونایی در استان کنترل شود . 

با افزایشی شدن تعداد مبتلایان به کرونا و افراد بستری در مراکز درمانی در مازندران نظارت ها بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی شدیدتر شده است به طوریکه استاندار مازندران امروز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد : بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ، از این پس بر رعایت اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در تمام سطوح استانی نظارت می شود.

احمد حسین زادگان اضافه کرد : مسئولیت هرگونه پروتکل شکنی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا بر عهده دستگاه‌های ناظر و متولی هر بخش است.

دانشگاه های  علوم پزشکی مازندران و بابل  تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان های این مجموعه ها بستری هستند را حدود یک هزار نفر اعلام کردند .

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران اصناف ویروس کرونا مازندران اصناف پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا ستاد مقابله مشاغل پرخطر شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، اسماعیل قزل‌سفلی با حضور در فرمانداری شهرستان زرقان و ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان در جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت انتخابات شرکت کرد.

وی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان زرقان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: نهایت ظرفیت‌های شهرستان را برای برگزاری دور دوم انتخابات به کار بگیرید تا میزبان خوبی برای حضور باشکوه مردم فهیم زرقان در انتخابات باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات کار بزرگی انجام شد، تصریح کرد: در دور اول، انتخابات با کمترین تخلف و در امنیت کامل برگزار شد و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور، افتخاری دیگر برای استان رقم زدند و در این دور نیز با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کنند، یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات مؤثری انجام دهند.

قزل‌سفلی ادامه داد: انتخابات جلوه روشن مردم‌سالاری دینی است که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت و معتمدین خود را برای قانون‌گذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است، اضافه کرد: ما باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به صورت تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمام عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رأی دادن با استفاده از صندوق‌های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس خاطر نشان کرد: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود و برگزار شود که لازم است عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان زرقان همه شعب اخذ رأی را در این حوزه رصد و مشکلات احتمالی فنی و کمبود تجهیزات را رفع کنند.

کد خبر 751088

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود