Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان حضور یافت و با رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو و به گفته روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان آقای شریفی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان حضور یافت و با دکتر نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این دیدار رضا نقدی با اشاره به وجود ۲۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۴ دانشکده با ۴ هزار دانشجو رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاهها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. دانشگاه فنی وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر‌های تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است.


در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال را تحسین بر انگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و صنعت تاکید کرد و گفت: در صورت ارتباط این ۳ مجموعه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.

قاسم شریفی توجه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت: آمار اشتغال بیش از ۶۳ درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به ۹۰ درصدی را داراست.

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استان‌ها دانست و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای دفتر بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: فرش به عنوان زیست‌بوم منطقه خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: هنرستان‌های خراسان شمالی زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.

وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

بیات از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیز و نوسازی به هنرستان‌های خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • بازرسی از نانوایی های سمنان