Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:39:09 GMT

فشار حداکثری در داخل و خارج

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۲۷۴

فشار حداکثری در داخل و خارج

این روزها شاهد دوگانه ها و بازی های سیاسی در سطح کلان هستیم. رقابت در سطح دو کلان پروژه «مقاومت» و «سازش» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مصطفی هدایی در یادداشتی نوشت: رقابت در سطح دو کلان پروژه «مقاومت» و «سازش» است. نمایندگی پروژه مقاومت بر عهده حاکمیت به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است و در سوی مقابل سازش کاران طیفی از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است که قدرت اجرایی و راهبری در حال حاضر برعهده حسن روحانی و تیم اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای رقابت‌های میان این دو بلوک قدرت در ایران، در حال حرکت به برخورد نهایی یا تعیین کننده در آینده جمهوری اسلامی هستیم. بلوک سازش سعی دارد با هم‌راستا سازی فشار حداکثری در داخل بر حاکمیت با فشار حداکثری از سوی خارج، حاکمیت را در تنگنا برای انتخاب راه لاجرم مذاکره و تعامل قرار دهد.

این فرضیه وجود دارد که حاکمیت با علم بر این بازی بلوک سازش، سعی می‌کند با ادامه روند مقاومت تا دو سال آینده، مدیریت تعامل یا مذاکره را خود به‌دست گیرد تا مانع پیشبرد سیاست‌های سازش گرایان شود.

چرایی افزایش فشار حداکثری از سوی دولت در داخل در راستای تحمیل مذاکره به حاکمیت برای رسیدن به هدف نهایی خود در بستر آینده قدرت و راهبرد سیاست‌های کلان در ایران است. در نقطه تاریخی کنونی، در صورت موفقیت طرح سازش گرایان برای تحمیل مذاکره و شروع گشایش‌ها در قالب دیدار سران ایران و آمریکا یا تنفس مصنوعی، احتمال بازگشت سرمایه اجتماعی حسن روحانی وجود دارد که علاوه بر ریاست جمهوری 1400، بحث مهم جانشینی نیز با درصد موفقیت بیشتر پیش خواهد رفت.

در تحلیل‌هایی در زمینه وضعیت کنونی نظام جمهوری اسلامی، از مدل‌های چینی و روسی صحبت می‌شود. در مدل چینی، سران حزب کمونیست در قالب برنامه‌های دنگ شیائوپینگ (که معمار اقتصاد نئولیبرال چین شناخته می‌شود) سیاست درهای باز و آزادسازی قیمت‌ها را با سرکوب شدید پیاده کردند. این برنامه با توجه به مدیریت و کنترل حزب توانست مدل کمونیستی چین را در ظاهر ولی نه در محتوا حفظ کند ولی مدل اقتصادی تغییر و دگرگون شد. در مدل روسی، فشار حداکثری از خارج و داخل همزمان باعث شد تا اتحاد جماهیر شوری از هم پاشیده شود و خروجی آن یک کشور تجزیه شده با اقتصاد رانتی وابسته به سران حزب و اعضای ک.گ.ب بود.

بازی بزرگ در حال حاضر در میان رقابت‌ها میان بلوک‌های قدرت، بر سر محتوای اصل نظام جمهوری اسلامی و تغییرات قدرت برای آینده ایران است. موفقیت هریک، ایرانی با رویکردها و راهبردهای متفاوت در ابتدای قرن 15 شمسی رونمایی می‌کند.

انتهای پیام/*

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فشار حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام حیدری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر می‌باشد که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضایی بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده، که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن