Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، گزارشگر ویژه سازمان ملل به اظهارات مقام‌های آمریکایی علیه گزارش وی در خصوص ترور سردار شهید قاسم سلیمانی جواب داد و مواضع واشنگتن را رد کرد.

«اَگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه، پنجشنبه هفته گذشته در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان گزارش خود درباره ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از این گزارش تصریح کرد: «یک مقام دولتی بلندپایه ایرانی هدف گرفته شد؛ مقام کشوری که از حاکمیت برخوردار است. عملیات ترور سلیمانی در درگیری‌های مسلحانه سابقه نداشته است».

انتشار این گزارش با اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی مواجه شد و وزیر خارجه این کشور در واکنشی توییتری با عصبانیت گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل را رد کرد. 

کالامارد امروز شنبه در پیامی توییتری به مواضع روزهای اخیر مقام‌های آمریکایی علیه گزارش او درباره ترور شهید سلیمانی پاسخ داد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه نوشت: «قوانین و حقوق بین‌الملل، حقوق و قوانین آمریکا نیست. اساس گزارش من درباره استفاده کنترل نشده و مکرر از پهپادهای نظامی و ارزیابی من درباره حمله پهپادی به ژنرال سلیمانی، قوانین بین‌المللی است و خواستار اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای جلوگیری کردن از بحران‌های بیشتر است».

منبع: الف

کلیدواژه: گزارشگر ویژه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود